Bezrealitky jdou do správy investičních bytů. Majitelům zajistí kompletní servis a předplatí tři měsíční nájmy dopředu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

hendrik-meyer-bezrealitky3-min

Foto: Bezrealitky

Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.cz

0Zobrazit komentáře

Obchodování s nemovitostmi vždy představovalo zajímavý byznys, ale v posledních letech, kdy ceny domů a bytů vystoupaly do rekordních výšin, je tento segment ještě lukrativnější. Mnoho lidí tak kupuje tzv. investiční byty, které obratem pronajímají a zajišťují si tak pasivní příjem. S vlastněním a pronajímáním bytu však souvisí i mnoho starostí.

Do svého bytu totiž potřebujete najít spolehlivého nájemníka a následně vše spravovat. Proto vznikají služby, které veškeré záležitosti spojené s pronájmem bytu obstarají za majitele a tomu jen následně přistane na účtu každý měsíc smluvená částka.

Nově do tohoto byznysu vstupuje také tuzemský portál Bezrealitky.cz, který se specializuje na přímý prodej a pronájem nemovitostí. Jelikož se přes něj v Česku pronajme aktuálně kolem tří tisíc nemovitostí měsíčně, jde pro Bezrealitky o logický krok. Nová služba se jmenuje Bezrealitky Nájem a cílí především na majitele investičních bytů.

bezrealitky-najem-min

Foto: Bezrealitky

Tým služby Bezrealitky Nájem

Bezrealitky nepřichází s podobnou službou jako první, již nějakou dobu v Česku funguje například konkurenční Ideální nájemce, ale Bezrealitky se chtějí prosadit zejména předplatbou prvních tří nájmů a také vypuštěním provize od zájemce o bydlení.

V praxi to tedy funguje tak, že Bezrealitky od majitele pronajímaného bytu přejímají kompletní starost o pronájem nemovitosti včetně veškerých servisních a administrativních činností a majiteli vyplácí každý měsíc smluvený garantovaný nájem. Ten je pak majiteli vyplácen i v případě, že byt není v daném měsíci zrovna obsazen.

ive-prsten

Přečtěte si takéŠéfdesignér Applu Jony Ive navrhl prsten vybroušený z jednoho kusu diamantu. Stojí 6 milionů korunŠéfdesignér Applu Jony Ive navrhl prsten vybroušený z jednoho kusu diamantu. Stojí 6 milionů korun

Bezrealitky, jež loni utržily přes 30 milionů korun a letos expandovaly na Slovensko, pro službu Nájem vybudovaly nový interní tým. Ten se aktuálně skládá ze čtyř lidí, kteří budou veškeré pronájmy řídit a majitelům budou k dispozici nepřetržitě 24 hodin denně. S každým majitelem je vždy sjednaná částka za pronájem, která mu je pak měsíčně vyplácena, přičemž na začátku mu jsou ihned vyplaceny tři nájmy dopředu.

„Jako první na český trh zavádíme několikaměsíční předplatbu nájemného. Chceme tím pomoci majitelům, kteří drží byt nejčastěji jako investici. Tím, že jim vyplatíme při podpisu smlouvy nájmy za tři měsíce, získají částku, za kterou mohou okamžitě provést například dílčí rekonstrukci vlastního bydlení,“ vysvětluje Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.

bezrealitky_aplikace

Portál Bezrealitky.cz

Samotné Bezrealitky si pak nad smluvený nájem přisadí vlastní provizi. Průměrně by se mělo podle údajů platformy jednat o 12 procent, ale provize se může případ od případu lišit. Zájemce má nicméně pokaždé jistotu, že na rozdíl od běžných realitních kanceláří nebude muset Bezrealitkám platit provizi za zprostředkování, jež obvykle představuje výši jednoho měsíčního nájmu.

Bezrealitky budou chtít pro svou novou službu Nájem pochopitelně využít vlastní realitní platformu, kterou měsíčně navštíví přes půl milionu zájemců o bydlení. Majitelům bytů tak chtějí zajistit nejvyšší možnou rychlost pronájmu včetně prověření zájemců, v rámci níž se kontroluje i bezdlužnost a další faktory. V ceně služby je pak i pojištění, správní náklady a drobné opravy.

hendrik-meyer-bezrealitky1-min

Foto: Bezrealitky

Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.cz

„Jen za poslední rok se svépomocí rozhodlo prodávat nebo pronajímat nemovitost o třetinu více majitelů. Rozhodli jsme se vyjít vstříc především těm, kteří k nám přicházejí, neboť nejsou spokojeni s výkonem realitních makléřů, ale zároveň nemají z časových důvodů možnost starat se o svou nemovitosti tak intenzivně, jak by potřebovala,“ doplňuje Meyer.

Nová služba Bezrealitky Nájem prozatím startuje v Praze a blízkém okolí, kde chce portál oslovit desítky tisíc bytů, respektive jejich majitelů. V Praze je v bytových fondech podle posledního sčítaní 590 tisíc bytů a Bezrealitky předpokládají, že by podobné služby jako jejich Nájem mohlo výhledově využívat 5 až 6 procent z nich. Pro dlouhodobou správu chce nicméně služba Bezrealitky Nájem v příštím roce získat minimálně 500 bytů.

Již zmíněný konkurenční Ideální nájemce, který je součástí společnosti UlovDomov.cz a společně patří pod investiční skupinu Miton, se dnes stará již o více než tisícovku bytů, v nichž rovněž majitelů zajišťují kompletní servis a agendu spojenou s jejich pronajímáním.

Michal Menšík zakládá miliardovou investiční skupinu V-Sharp. Spojí v ní DoDo, Inveo, Atoto a další e-commerce projekty

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

michal-mensik3

Michal Menšík

0Zobrazit komentáře

Deset let se Michal Menšík pohyboval se svým akcelerátorem Inveo ve světě e-commerce. Od elektronického obchodování se postupně dostal k optimalizaci skladových zásob či online marketingu a v posledních letech také k chytré městské logistice. A jelikož dnes už jeho byznys není jen Inveo, rozhodl se všechny projekty zaparkovat pod jednu střechu.

Nová venture kapitálová skupina V-Sharp, jejíž hlavní tváří je opět Michal Menšík, vzniká s jedním hlavním cílem – zaměřit se na trvale udržitelné zvyšování efektivity e-commerce projektů. Právě s tím má Menšík z Invea dlouholeté zkušenosti a pod V-Sharp zapojí i další své projekty. Navíc chce v této oblasti začít více investovat.

„Ačkoli je v ČR e-commerce velkým a rychle rostoucím segmentem, dosud zde chyběl subjekt, který by spojoval a zastřešoval komplexní know-how a specializoval se na maximální optimalizaci procesů, které jsou s oborem spojené,“ vysvětluje myšlenku za vznikem nové skupiny Menšík, který se chce vedle rozvoje stávajících projektů zaměřit také na seedové investice do firem z oblasti e-commerce či městské logistiky.

dodo-kuryr3

Foto: DoDo

Kurýrní a asistenční služba DoDo

Jak již bylo zmíněno, V-Sharp nevzniká na zelené louce a ze svého karlínského sídla bude Michal Menšík řídit skupinu, v níž souhrnná valuace všech subjektů dosahuje 1 miliardy korun a celkově zaměstnávají přes 650 lidí. Obrat těchto subjektů dosud rostl o stovky procent ročně a Menšík hodlá v nastaveném tempu pokračovat.

Nejzásadnějším tahounem posledních let se stal logistický startup DoDo, který Inveo koupilo v roce 2017 od KKCG a pod Menšíkovým vedením v Česku prokopávalo cestu tzv. chytré citylogistice. To znamená, že se soustředí v oblasti B2B na efektivní řešení poslední míle a také poskytuje osobní asistenční a kurýrní službu pro běžné zákazníky. Až dosud DoDo patřilo pod Inveo, ale nově se vyčleňuje do samostatné firmy a v čele s Michalem Menšíkem a výkonným ředitelem Martinem Markem míří pod V-Sharp.

zipline-bono3

Přečtěte si takéBono z U2 investoval do dronů, které v Africe roznáší zdravotnický materiál. Startup vybral už 225 milionů dolarůBono z U2 investoval do dronů, které v Africe roznáší zdravotnický materiál. Startup vybral už 225 milionů dolarů

V loňském roce DoDo utržilo přes 60 milionů korun, letos se má začít otáčet do černých čísel a po úspěchu v Praze zamířilo také do Brna. Vedle toho už v různých formách působí také v Plzni, Ostravě, Bratislavě a nově i polské Vratislavi. Své služby dnes poskytuje s více než 500 kurýry a 300 automobily, přičemž mezi nejvýznamnější B2B klienty patří Mall.cz, KFC, Datart, Alza, Rohlik.cz nebo Footshop.

michal-mensik1-min

Foto: Inveo

Michal Menšík

Klíčovou součástí V-Sharp bude logicky i zmíněný e-commerce akcelerátor Inveo, který ovšem dostane pod vedením nového CEO Jiřího Vaška trochu jinou roli. Z Invea se stane komplexní dodavatel e-commerce řešení, jelikož mimo jiné rozšíří svoji působnost také do konzultačních činností a komplexních auditů. Mezi současné klienty patří značky jako Asko, L’Oréal, Alpine Pro, Bambule, Teta nebo Douglas.

Do skupiny V-Sharp se zařadí také online tržiště Atoto, do něhož Michal Menšík před časem investoval a jedná se tak o první oficiální akvizici jeho VC skupiny. Přestože zatím nechce být Menšík konkrétní, v plánu již jsou také další investice a skupina by se měla znovu rozrůst ještě do konce letošního roku.

Z platformy Atoto, která aktuálně zákazníkům slibuje doručení z pražských kamenných obchodů do 120 minut, chce V-Sharp čerpat především technologické know-how, díky němuž lze následně optimalizovat i další e-commerce projekty. Šéfem Atoto se nově stal Mario Megela, který dosud působil jako Partner v Inveu a dalších jeho projektech a stal se rovněž jedním ze zakládajících partnerů V-Sharp.

jiri-vasko-inveo-min

Foto: Inveo

Jiří Vaško, CEO Inveo

Na zlepšování e-commerce a logistiky je zaměřen také projekt Riverbit, v jehož čele stojí Roland Džogan a Alex Čopák. Ti se svým týmem postavili platformu na automatickou předpověď poptávky a optimalizaci firemních procesů včetně marketingu, logistiky, zásobování, skladového hospodářstvích a dalších odvětví.

marie-havlickova-slevomat-top

Přečtěte si takéSlevomatu vychází změna strategie. Loni zaznamenal rekordní zisk přesahující 120 milionů korunSlevomatu vychází změna strategie. Loni zaznamenal rekordní zisk přesahující 120 milionů korun

Také Riverbit bude zaparkován ve skupině V-Sharp, a to včetně nového startupu Ydistri, který pod jeho křídly vzniká. Ten se pro změnu zaměřuje na redistribuci tzv. deadstocku, tedy zboží, které v kamenných obchodech nemá odbyt na konkrétní pobočce či prodejně a zároveň může podléhat expiraci či sezónnosti.

Všechny zmíněné projekty tak potvrzují maximální zaměření na technologie a know-how v e-commerce a související logistice. Právě v této oblasti se chce Menšík se skupinou V-Sharp stát významným hráčem, a to nejen u nás, ale také v okolních zemích.

mario-megela-atoto-min

Mario Megela, CEO Atoto

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel