Bílá stopa může být i elektrická. Na zasněžené pláně si hledají cestu motocykly a sněžné skútry s elektromotory
Azurové nebe, sluneční paprsky a hlavně haldy prašanu, které lze sjíždět na sto způsobů. Tak vidí zimní dovolenou turisté, kteří do hor houfně najíždí s první vločkou. Jenže sněhová nadílka nemusí naplňovat štěstím každého, kdo se v horských masivech pohybuje. Především místním usedlíkům může připravit krušné chvilky, zejména pokud se potřebují efektivně přepravovat po hřebenech hor.
V některých případech je jediným řešením sněžný skútr či rolba. Ale kde najít šerpu, který nahoru vyvleče potřebné litry benzínu? Odpověď přináší společnost Taiga, která představila svůj první sněžný skútr, jehož palivo na vrcholky dopravuje elektrické vedení.
Firma se sídlem v kanadském Quebecu oznámila přípravu výroby sněžného skútru v roce 2018 a nechala se slyšet, že chce vyvinout stroj, který vystřelí z 0 na 100 km/h za tři sekundy. To se jí povedlo, a ještě přidala další dva modely, které se pyšní podobně zajímavými parametry, díky nimž jsou daleko efektivnější než poma na vleku.
Nyní z výrobní linky společnosti sjely první kusy a Taiga Motors se pomalu chystá k zahájení dodávek předobjednaných modelů. Zákazníci mohou sáhnout hned po třech nabízených v několika verzích. Ekko a Atlas jsou koncipovány jako sportovnější a slouží především pro zábavu se svižným zrychlením.
Třetí model Nomad má naopak představovat nástroj určený především k přepravě a práci. Jeho nejsilnější verze s výkonem 120 koní dokáže utáhnout zátěž až 510 kilogramů, je robustnější a také uveze dva pasažéry. Všechny tři modely v závislosti na svých konfiguracích dovedou na jedno nabití ujet od 100 do 140 kilometrů.
Cena startuje na 15 tisících dolarech, tedy přibližně 320 tisících korunách. Bude chvilku trvat, než si naleznou své pevné místo na trhu a horách, ovšem alespoň v těch quebeckých chce Taiga Motors jejich rozšíření pomoci prostřednictvím výstavby rychlonabíjecích stanic u lesních stezek.