Blíží se druhá edice gastronomického festivalu Restaurant Week. Zve do 39 podniků po celém Česku
Potřebujete inspiraci, kam vyrazit? Máte štěstí, protože je tady čerstvý přehled novinek z české gastroscény v podobě newsletteru Deli.
Zdá se, že dozvuky léta máme definitivně za sebou a můžeme začít vytahovat teplé boty a kabáty. S příchodem chladné sezony se ale roztrhl pytel také s všemožnými gastronomickými akcemi. Vydat se tak můžete třeba na poměrně nový formát v podobě „Týdne restaurací“, na oblíbený kávový festival nebo na technoparty, kde se dosyta najíte.
Restaurant Week
V Praze a také v několika městech po Česku začne 25. října podzimní vydání Restaurant Weeku, jehož historie sahá ve světě až do roku 1992. Pokud vás první edice minula, tak vězte, že si pro vás v rámci této akce připraví vybrané restaurace speciální tříchodové menu za 590 nebo 790 korun. V každém podniku navíc dostanete na uvítání koktejl na bázi Martini.
„Chceme podpořit a nastartovat českou gastronomii, a protože se akce zúčastní i podniky v menších českých městech, zvolili jsme cenu, která víc odpovídá zaměření restaurací a možnostem zákazníků, tedy menu za 590 korun,“ vysvětluje Jirka Hilgart, vítěz soutěže Masterchef 2015, který je projektovým manažerem podzimní edice.
Záleží jen na vás, kolik podniků si naordinujete, cílem festivalu je ale širokou veřejnost seznámit s místy, do kterých by třeba i kvůli jinak vyšším cenám nevyrazila. Tentokrát se zapojí například restaurace Amano, Sansho, Aromi, ale také strakonická Sůl a řepa, táborský Mace nebo Dvůr Perlová voda nedaleko Kostelce nad Ohří. Celkem půjde o 39 restaurací.
Právě zapojení podniků v Táboře či Strakonicích a dalších městech naznačuje, kam se by Restaurant Week chtěl v Česku dál vyvíjet. „Chceme ukazovat nové a zajímavé podniky nejen v hlavním městě, ale přivést nové zákazníky také do regionů. Ukázat místním, že možná netuší, jaké hvězdné, ale přitom dostupné menu jim nabízí neznámá restaurace v jejich okolí,“ dodává Hilgart.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDo vybraného místa je potřeba si předem udělat rezervaci na webových stránkách Restaurant Weeku. Výhodou tohoto systému je, že podniky předem uvidí, kolik lidí k nim přijde. Mohou tak dobře plánovat objednávky surovin podle počtu chodů a nehrozí, že se tak bude jídlem zbytečně plýtvat.
Akcí se ale v říjnu děje mnohem více. Na své si přijdou milovníci kávy i kvalitní technoparty. Pro další novinky se ponořte do posledního vydání newsletteru Deli.