BMW představilo novou generaci SUV modelu X3. Nabízí hybridní pohony a interiér jako z jiné galaxie

Oblíbené SUV kdysi položilo základy svého segmentu a stalo se nejprodávanějším vozem značky. Jeho čtvrtá generace je povedená záležitost.

bmw-x39

Foto: BMW

Nové BMW X3

0Zobrazit komentáře

BMW se v poslední době činí. Letos nabídlo aktualizovanou řadu 2, M3 a nyní přichází s novou generací oblíbeného SUV Modelu X3. Ten si vysloužil nové hybridní pohonné jednotky, nejčerstvější infotainment a velmi odvážný interiér.

BMW X3 debutovalo v roce 2004 a pomohlo definovat zcela nový segment kompaktních luxusních crossoverů. V té době se dokonce stalo nejprodávanějším modelem značky a velké oblibě zákazníků se těší dodnes.

Platit to bude s velkou pravděpodobností i s nejnovější, již čtvrtou generací modelu, která se minimálně po designové stránce velice povedla. Exteriér nabízí evoluci dlouhodobě funkčních estetických prvků, v interiéru však budete mít pocit, jako byste se ocitli v roce 2040.

Novinka lehce narostla do délky i šířky a lehce se přimáčkla k zemi. Zvětšil se i její rozvor, díky čemuž působí podsaditěji než kdy dřív. Hlavně však přináší přepracovaný design. Ten nabízí například větší, světelně orámované ledvinky protkané vertikálními i diagonálními lištami. Nový je i světelný podpis LED denního svícení a blinkrů stáčejících se do písmene L, které doplňují full LED světlomety, na něž navazuje masivní nárazník s masivními vdechy.

Design vozu se přelévá od přídě k zádi v o něco hranatějších křivkách, než jsme byli zvyklí u jeho předchůdců. Zadní lampy s povedeným světelným podpisem jsou do zadních partií zasazeny až ostýchavě a většinu práce odvádějí na zlomu mezi zádí a bočním profilem vozu. Záď si drží konzistentní charakter, definovaný množstvím přítomné karoserie, jež nenechává příliš místa ani pro výdechy nárazníku, do kterého byla zapuštěna čtveřice koncovek výfuku.

Novinka bude k dostání ve dvou variantách. Verze X3 30 xDrive nabídne přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů kombinovaný se 48voltovým mild-hybridním systémem. Dohromady nabídne výkon 255 koní, které dovedou rozpohybovat vůz z 0 na 100 km/h za šest sekund, přičemž maximální rychlost činí 209 km/h.

Druhá verze s označením X3 M50 xDrive je poněkud přiostřenější. Její elektrifikovaný, přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů nabízí výkon 393 koňských sil. Z 0 na 100 Km/h se vůz dostane za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, pokud zákazník sáhne po výkonnostních pneumatikách, případně na 209 km/h, pokud nasadí základní celoroční variantu. Obě verze mají standardně pohon všech kol a motor je vždy párován s osmistupňovým automatem BMW Steptronic.

Dost možná největší rotyka se odehrává uvnitř vozu, kdy interiér působí velmi futuristickým dojmem. Zakřivený displej je zprostředkovatelem komunikace mezi řidičem a nejnovějším infotainmentem BMW iDrive 9. Displeji sekunduje přístrojový panel potažený tkanou textilií. Posádka se může usadit do nově navržených sportovních sedadel, která jsou k dispozici ve třech barevných variantách a kochat se celkovým působením interiéru s jedinečně pojatým a proměnlivým ambientním osvětlením, díky kterému může interiér vypadat stokrát jinak.