Bohemia Interactive loni vydělala přes 600 milionů korun. Nyní chtějí čeští vývojáři prorazit i v Číně
Minulý rok silně ovlivnil také herní průmysl, neboť lidé doma trávili více času hraním počítačových her. Jako vítězové prvního pandemického roku vyšla vývojářská studia, která rostla snad na všech frontách, což je případ i české společnosti Bohemia Interactive. Ta už začátkem ledna reportovala tržby pohybující se kolem 1,6 miliardy korun, ale bez dalších podrobností. Nyní firma prozradila víc.
Matador tuzemské herní scény, který se proslavil populární vojenskou sérií Arma a sklízí úspěch i za postapokalyptické DayZ, přichází s auditovanými výsledky a potvrzuje, že rok 2020 byl pro něj historicky druhým nejúspěšnějším. Loňské tržby se započítanými provizemi prodejců her (Steam a spol.) činí 1,1 miliardy korun, což je o zhruba 10 procent více než předloni (997 milionů), přičemž celkové hrubé tržby jsou na hranici 1,6 miliardy korun.
Velmi výrazně vyrostl u Bohemia Interactive také čistý zisk po zdanění, jenž se meziročně navýšil o 43 procent a dosáhl částky 608 milionů korun. Zisk EBITDA, tedy před zdaněním, úroky a odpisy, pak dosáhl 848 milionů korun (o 29,9 % více než v roce 2019). Za tento úspěch může „Bohemka“ děkovat především svým dvěma vlajkovým titulům – Arma 3 a DayZ, kterých se loni dohromady prodalo na 5,4 milionu kopií.
„Celosvětové prodeje her loni pozitivně ovlivnila pandemie covid, nicméně silný rok 2020 jsme očekávali už před jejím propuknutím. V rámci dlouhodobé strategie jsme počítali s rozšiřováním našich herních titulů na konzole a mobilní platformy a s tím spojeným přílivem nových hráčů,“ říká k výsledkům hospodaření Slavomír Pavlíček, finanční ředitel Bohemia Interactive.
Právě na dostupnost na herních konzolích a mobilních zařízeních společnost dost sázela. Na Xboxu si tak lidé mohou zahrát DayZ, na PlayStationech pak třeba free-to-play střílečku Vigor, která se odehrává v poválečném Norsku, a na telefonech například titul Ylands, jenž cílí na děti s cílem rozvíjet jejich kreativní schopnosti a učit je programátorským dovednostem. Arma 3 je však stále dostupná pouze na PC.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
V letošním roce má Bohemia Interactive v plánu růst z geografického hlediska, k čemuž má pomoci i strategický partner Tencent. Čínský gigant totiž v pražském studiu začátkem února koupil minoritní podíl a po Epic Games či Activision Blizzard rozšiřuje své herní portfolio o další důležitou značku s celosvětovým přesahem. Mimo jiné pomůže Bohemii i s větším zapojením na čínský trh.
„Rádi bychom byli na čínském trhu více vidět. Čínští hráči nás zajímají,“ říkal spoluzakladatel a šéf studia Marek Španěl v rozhovoru pro server Lupa.cz. Vedle toho se chce společnost nadále soustředit i na rozšiřování svých her na konzole a také budovat multiplatformní engine Enfusion, který má tituly posunout na lepší technologickou úroveň.