Bohemia Interactive podpoří české vývojáře 50 miliony. Těšíme se na vaše hry, hlásí její šéf Marek Španěl
Finanční výpomoc, vydavatelské služby a zkušenosti z více než dvaceti let na trhu. Domácí herní gigant spouští inkubátor pro nezávislé tvůrce.
Bohemia Interactive je jedno z nejznámějších a největších českých videoherních studií. V posledních letech je známé především tvorbou her (kdo by neznal vojenskou sérii Arma), teď ale výrazně šlape do vydavatelské činnosti. Spustilo projekt Bohemia Incubator, který přeměnil doposud interní program pro podporu vlastních projektů na veřejný inkubátor určený pro nezávislé autory.
Jste herní vývojář a máte hratelnou ukázku svého díla? Pak by vás měl zajímat nový projekt Bohemia Interactive. A dost možná sami „Bohemku“ budete zajímat. „Právě teď spouštíme novou podobu našeho inkubátoru, která je určená třetím stranám,“ říká pro CzechCrunch šéf společnosti Marek Španěl. Bohemia Incubator nabídne herním tvůrcům a studiím finanční podporu a vydavatelské služby.
„Vidíme kolem sebe spoustu talentovaných indie tvůrců s nápaditými herními projekty, kterým ovšem často chybí lidské, technologické nebo finanční zdroje k tomu, aby svůj projekt dotáhli do své vysněné podoby,“ míní Španěl. Díky zázemí know-how a zdrojům Bohemia Interactive tak chce pomoci „indie“ – z anglického independent, tedy nezávislým – vývojářům hry dokončit a představit globálnímu publiku.
Bohemia Interactive si výměnou za poskytované služby vezme 50 procent z čistého zisku, tedy po odečtení provizí, nákladů na vývoj, marketing a všech ostatních výdajů spojených s projektem. Celkem má pro nadějné autory a jejich hry inkubátor připraveno až padesát milionů korun. Přesnou výši určí to, jak rychle se program rozjede a jak ambiciózní projekty do něj vstoupí.
Potenciálně velmi záslužné plány už navíc byly stvrzeny premiérovým dílem, které se programu účastní. Spolu s představením inkubátoru firma zveřejnila spolupráci se svým bývalým pracovníkem a nyní indie vývojářem Martinem Melichárkem, který připravuje vlastní hru Silica. Ta kombinuje střílečku a strategii, bere si inspiraci z Duny, StarCraftu i Hvězdné pěchoty – a se vznikem Melichárkovi pomáhá právě bývalý zaměstnavatel.