Bratři stvořili kyberpunkovou hru z Bratislavy ve stylu Dannyho parťáků. Místo parku jsou gangy, říkají

„Bratislava se stále nedokáže zbavit svého dědictví z minulého režimu nebo divokých 90. let. A to vytváří velmi dobrý základ pro kyberpunk.“

heistgeist

Foto: Doublequote Studio

Bratři Ivan a Martin Kozmonovi, tvůrci kyberpunkového HeistGeistu

0Zobrazit komentáře

Kyberpunkových videoher není nikdy dost. A co teprve, když vzniknou hned u sousedů na Slovensku? Bratři Ivan a Martin Kozmonovi a jejich už v minulosti oceňované studio se inspirovali kyberpunkovými knihami Williama Gibsona, přidali trochu loupeží ve stylu Dannyho parťáků a špetku Mission: Impossible. K tomu vizuální styl postavený na jasně růžové barvě, kartičky… a Bratislavu.

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho videoherního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Svou novou hru HeistGeist umístili do nepříliš vzdálené budoucnosti ve střední Evropě, kde vedle naleštěných mrakodrapů probíhají korporátní boje a toho všeho se snaží využít parta zlodějů a hackerů. „Bratislava je město s velmi specifickým charakterem, které je 30 let jakoby zamrzlé mezi minulostí a budoucností,“ vysvětluje Ivan Kozmon, jak přistupovali k celému nápadu.

Jeho popis by se trefil i v případě mnoha míst v Česku: „Moderní výstavba downtownu, snahy o zkrášlování a vylepšování veřejných prostor nebo celkový přístup k urbanismu se Bratislavu snaží tlačit vpřed mezi evropské metropole, ale zároveň se stále nedokáže zbavit svého dědictví z minulého režimu nebo divokých 90. let. A to vytváří velmi dobrý základ pro kyberpunkovou adaptaci.“

K Bratislavě mají bratři-vývojáři skutečně blízký vztah. Studio Doublequote založili před deseti lety a sídlí v Petržalce, městské části s největším počtem obyvatel, která byla kdysi budovaná jako obří sídliště. „Původním konceptem bylo zamyslet se, jak by asi vypadalo půlmilionové město, kdyby v něm muselo žít šest milionů lidí, až by se nakonec spojilo s Vídní,“ přirovnává Ivan Kozmon jejich videoherní metropoli.

Mluví o urbanizaci řízené developerskými korporacemi, zničené přírodě, přelidnění. Tématech, která jsou pro žánr typická. „V naší hře je například místo Sadu Janka Kráľa, nejstaršího veřejného parku ve střední Evropě, obrovský nákladní přístav, o který bojují místní gangy. Což by byla velká škoda, protože tam rádi chodíme na procházky s pejskem,“ neubrání se osobnímu srovnání.

Se svou hrou s neonově růžovým vizuálem zaujali i český obchod Xzone, který… ale víte co, to se dozvíte v novém vydání newsletteru Good Game. Třeba i s vysvětlením toho, proč HeistGeist není „záchodovka“. Anebo s novinkou o tom, jakou konkurenci pro Nintendo Switch chystají v Sony. Takže klikněte sem a odebírejte nás, díky!

Top novinky ze světa her

💬 V Brně proběhl herní festival MČR – a kromě zhlédnutí esportovních klání jste si tam mohli vyslechnout český dabing Kingdom Come 2. Pochválen buď Ježíš Kristus!

🎲 Jak se dělají hry, které získávají herní Oscary – jako třeba Krycí jména? Na to odpovídá držitel tohohle prestižního ocenění Vladimír „Vlaada“ Chvátil v novém dílu dokumentu od českého vydavatelství CGE.

😔 Jedna z nejvýraznějších tváří PlayStationu odchází. Šúhei Jošida, vedoucí osobnost indie divize a ohromný sympaťák, firmu opouští po 31 letech.

📈 Stačily dva dny a S.T.A.L.K.E.R. 2 prodal dva miliony kopií. I když technický stav hry není nic moc. O tom, jak vznikal i v Praze, jsme psali minule.

💸 Ještě víc se daří Baldur’s Gate 3. Za loňský rok Larian Studios vykázali zisk 250 milionů eur. Předloni přitom ještě byli ve ztrátě.

📚 I’m Too Young To Die. Název obtížnosti z DOOMa, ale taky nové knížky, co díky Xzone vyjde v češtině. Nabídne průvodce střílečkami z přelomu století i rozhovory s legendami žánru od Johna Romera až po Warrena Spectora. „A česká verze navíc získá doslov Honzy Modráka,“ říká Martin Schovanec, šéf Xzone.

📺 Arcane na Netflixu je naprosto skvělé. Takže je škoda, že s druhou sezonou skončilo. Ale nezoufejte, podle League of Legends vzniknou tři další animované seriály!