Bratři stvořili kyberpunkovou hru z Bratislavy ve stylu Dannyho parťáků. Místo parku jsou gangy, říkají
„Bratislava se stále nedokáže zbavit svého dědictví z minulého režimu nebo divokých 90. let. A to vytváří velmi dobrý základ pro kyberpunk.“
Kyberpunkových videoher není nikdy dost. A co teprve, když vzniknou hned u sousedů na Slovensku? Bratři Ivan a Martin Kozmonovi a jejich už v minulosti oceňované studio se inspirovali kyberpunkovými knihami Williama Gibsona, přidali trochu loupeží ve stylu Dannyho parťáků a špetku Mission: Impossible. K tomu vizuální styl postavený na jasně růžové barvě, kartičky… a Bratislavu.
Svou novou hru HeistGeist umístili do nepříliš vzdálené budoucnosti ve střední Evropě, kde vedle naleštěných mrakodrapů probíhají korporátní boje a toho všeho se snaží využít parta zlodějů a hackerů. „Bratislava je město s velmi specifickým charakterem, které je 30 let jakoby zamrzlé mezi minulostí a budoucností,“ vysvětluje Ivan Kozmon, jak přistupovali k celému nápadu.
Jeho popis by se trefil i v případě mnoha míst v Česku: „Moderní výstavba downtownu, snahy o zkrášlování a vylepšování veřejných prostor nebo celkový přístup k urbanismu se Bratislavu snaží tlačit vpřed mezi evropské metropole, ale zároveň se stále nedokáže zbavit svého dědictví z minulého režimu nebo divokých 90. let. A to vytváří velmi dobrý základ pro kyberpunkovou adaptaci.“
K Bratislavě mají bratři-vývojáři skutečně blízký vztah. Studio Doublequote založili před deseti lety a sídlí v Petržalce, městské části s největším počtem obyvatel, která byla kdysi budovaná jako obří sídliště. „Původním konceptem bylo zamyslet se, jak by asi vypadalo půlmilionové město, kdyby v něm muselo žít šest milionů lidí, až by se nakonec spojilo s Vídní,“ přirovnává Ivan Kozmon jejich videoherní metropoli.
Mluví o urbanizaci řízené developerskými korporacemi, zničené přírodě, přelidnění. Tématech, která jsou pro žánr typická. „V naší hře je například místo Sadu Janka Kráľa, nejstaršího veřejného parku ve střední Evropě, obrovský nákladní přístav, o který bojují místní gangy. Což by byla velká škoda, protože tam rádi chodíme na procházky s pejskem,“ neubrání se osobnímu srovnání.
Se svou hrou s neonově růžovým vizuálem zaujali i český obchod Xzone, který… ale víte co, to se dozvíte v novém vydání newsletteru Good Game. Třeba i s vysvětlením toho, proč HeistGeist není „záchodovka“. Anebo s novinkou o tom, jakou konkurenci pro Nintendo Switch chystají v Sony. Takže klikněte sem a odebírejte nás, díky!