Britům chybí v McDonald’s majonéza. Hellmann’s v chytré kampani ukazuje, jak ji získat

Kuřecí sendvič bez kuřete, žemle i salátu. A když si své jídlo takto očešete, můžete ještě dostat finanční kompenzaci.

Filip HouskaFilip Houska

hellmanns

Foto: Hellmann’s

Hellmann’s spustilo kampaň na takzvaný McHack

0Zobrazit komentáře

Vžijte se do překvapeného pohledu Julese Winnfielda z Pulp Fiction, když se od svého parťáka Vincenta Vegy dozvěděl, že v Holandsku si namísto kečupu dávají na hranolky majonézu. „Na vlastní oči jsem viděl, jak to v tý s**čce topěj,“ zní slavná hláška. Věc se má ale tak, že majonéza je skutečně oblíbeným doplňkem pro smažené hranolky. A jeden z jejích největších výrobců, značka Hellmann’s, chce, aby se konečně uchytila také v britském McDonald’s.

Hellmann’s využilo trend samoobslužných kiosků, které se u McDonald’s těší oblibě kvůli rychlejšímu procesu objednávky jídla, a ukázalo zákazníkům britských poboček populární fastfoodové sítě, jak si mohou objednat svou milovanou majonézu, i když se k ní správně nemají dostat. McDonald’s totiž ve Spojeném království možnost objednání majonézy jako omáčky vůbec nenabízí. Prý o ní není zájem.

Kombinace hranolků a typické husté omáčky, vyrobené emulgací oleje a vaječného žloutku, je ale u mnohých Britů žádaná. Hellmann’s proto rozjelo chytrou marketingovou kampaň, v níž lidem ukazuje, že majonézu coby omáčku mohou obdržet, když si z jednoho z kuřecích sendvičů během samoobslužného objednávání oddělají vše až na ni. V krabičce tak místo žemle, masa a salátu dostanou jen dip.

Oddělávání, potažmo přidávání ingrediencí do pokrmů v McDonald’s je ostatně známým procesem, pomocí kterého si lidé mohou sendvič přizpůsobit svému gustu. Menším problémem ale může být cena, která v případě trošky samostatné majonézy v britských pobočkách překračuje třicet korun. I na to ale evidentně Hellmann’s myslí.

První tisícovce lidí, kteří takzvaný McHack vyzkoušejí a poté budou fotku sdílet na svých sociálních sítích, nabídne finanční kompenzaci do stejné výše. A aby kampaň výrobce majonéz dostal více mezi lidi, zapřáhl do ní i vybrané influencery, kteří mají propagovat to, že Britové ke svým hranolkům nemilují jen hnědé omáčky a sladový ocet.

Zda novou kampaní Hellmann’s něco změní, je samozřejmě otázkou – pořád je třeba brát v potaz, že jde spíš o situaci, jak se zviditelnit a pobavit své příznivce. Stačí si ale vzpomenout na „konkurenci“ v podobě společnosti Heinz, která před pár měsíci hledala trosečníka, jenž na lodi přežíval mimo jiné na jejích kečupech. Na Instagramu s tím dosáhla nevídaných čísel.

A byť se Hellmann’s s touto novinkou soustředí jen na Velkou Británii, teoreticky lze tuto možnost využít kdekoliv jinde po Evropě, kde se nabízejí sendviče s majonézou, ale nejsou k dostání omáčky. „Ani na českém a slovenském trhu není klasická majonéza v nabídce,“ říká Lucia Poláčeková, PR manažerka McDonald’s pro Česko a Slovensko.

„Namísto ní si mohou zákazníci objednat omáčku Pommes Frites nebo tatarskou omáčku, která se v Česku i na Slovensku těší poměrně velké oblibě – v žebříčku prodejů se v rámci obou trhů pravidelně umisťuje na třetí příčce. Dlouhodobě nejpopulárnější je ovšem naše sladkokyselá omáčka následovaná klasickým kečupem,“ doplňuje.