Brněnská Authentica místo papírové etikety tiskne na sklo. Technologie zdobí i lahve Žufánka
Za rok Authentica potiskla přes milion lahví. V Evropě je jednou ze tří firem, které tuto technologii sítotisku jako jediné využívají.
Papírové etikety na lahvích jsou jednorázové, poškozují se při přepravě a například u prémiových produktů nemusí nabídnout dostatečně zajímavý design. I z těchto důvodů brněnská společnost Authentica ukazuje, že to jde také jinak a doslova bez zbytečných nálepek. Díky tisku rovnou na sklo, dřevo, nerez či další materiály.
Jde o speciální technologii, kterou Authentica přivedla také do Česka. „Přímý UV sítotisk na obaly je novým designovým trendem a budoucností dekorací na téměř jakýkoliv materiál,“ přibližuje Pavel Zemčík, šéf divize Glass Decoration. Ta do skupiny patří v rámci návaznosti služeb, kdy Authentica dokáže vybavit kamenné prodejny – což dělá například pro značku Hugo Boss –, vyrobit obaly na zboží, následně jej zabalit, naskladnit pomocí fulfillmentu a také expedovat zákazníkům.
„Technologie sítotisku dodává například lahvím výrazně zajímavější vzhled a nabízí neokoukané možnosti, jak se firmy mohou odlišit od konkurence. Klasické papírové etikety tato metoda převyšuje v zásadě v každém ohledu,“ vysvětluje Zemčík, podle kterého je výsledkem hladký a odolný potisk přímo na povrchu lahve.
„Zvláště u prémiovějších produktů celkový dojem často kazí papírová etiketa, která se například poškodí při přepravě. U přímého potisku nic takového nehrozí,“ pokračuje Zemčík. Nový trend podle něj bere i větší ohledy na udržitelnost a zdravotní nezávadnost, protože jde o organické, netoxické a bezolovnaté barvy.
Sítotisk od firmy Authentica využívají známé nápojové značky Waterdrop, Mandlovka či Ginjoy. Klienti si jej objednávají i na lahve ve speciálních edicích destilátů například od výrobce Žufánek, jako je Bráškovice, jež vznikla ve spolupráci s youtuberem Agraelem. Za jeden rok potiskla Authentica přes milion lahví, v nejbližší době pak očekává dvojnásobný nárůst výroby díky přibývání objednávek, a tak i eliminaci prostojů. Tiskařský stroj, který firmu stál několik desítek milionů korun, dokáže potisknout šedesát lahví za minutu, tedy zhruba patnáct tisíc lahví za směnu a přibližně tři miliony lahví ročně.
„Jedná se o největší a nejvybavenější stroj pro přímý potisk v Česku, který je schopen tisknout opravdu velkolepé a technicky dokonalé ornamenty,“ doplňuje Zemčík. Authentica je přitom jednou ze tří společností v Evropě a jedinou v Česku, která tuto technologii sítotisku na lahve až devíti barvami najednou využívá. Stroj nanáší na lahve z různých materiálů barvu, která je následně tvrzena UV lampou.
K soutisku barev stroj využívá devět UV lamp pro každou z nich. Po dokončení celého procesu již lahve nemusí být nijak dál zpracovávány a může se přistoupit přímo k jejich plnění. Metoda přímého tisku tak eliminuje potřebu tradičních papírových etiket a naopak umožňuje vytvořit detailní a odolné designy, čímž se snižuje spotřeba dalších materiálů a odpadu z výroby. O to víc u skleněných lahví, které jsou stoprocentně recyklovatelné bez ztráty kvality.
Připravujete váš e-shop na Vánoce?
Zapojte se do průzkumu společnosti Authentica o tom, jestli jsou adventní kalendáře klíčem k úspěchu ve vánoční sezóně. Získejte relevantní data o trhu a zviditelněte svou značku.
Authentica sítotiskem oslovuje nejen prémiové značky, které se chtějí odlišit. Podle průzkumu americké asociace zastupující výrobce obalů Paper and Packaging Board si totiž 72 procent spotřebitelů vybírá produkty hlavně podle obalu. Jeho design hraje obzvlášť velkou roli při výběru dárků, kde až 81 procent lidí považuje vzhled za klíčový při rozhodování. Sítotisk je přitom kromě skla vhodný také pro materiály jako hliník, nerez, dřevo či bambus.
Divizi dekorace skla se Authentica do budoucna chystá rozšiřovat. Ještě letos má v plánu implementovat další technologie včetně termotisku, jenž umožňuje přidat metalizovanou fólii pro lesklé detaily, a takzvanou lakovací linku, kterou lze využít pro lokální nebo celoplošné zabarvení skla.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.