Brněnské Kiwi.com se spojí se skupinou Amadeus a nabídne 750 milionů nových kombinací letů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

kiwi

Oliver Dlouhý, CEO Kiwi.com

0Zobrazit komentáře

Z původem brněnské společnosti Kiwi.com, která má na svědomí stejnojmenný vyhledávač letenek, přicházejí další novinky, které podtrhují její velké ambice do následujících měsíců. Tentokrát se pětiletý startup pod vedením CEO Olivera Dlouhého spojil se skupinou Amadeus, aby vytvořil řešení, které do jeho systému přinese až 750 milionů nových kombinací letů.

Kiwi.com v tiskové zprávě uvedlo, že tímto krokem chce docílit exponenciálního růstu, výrazně rozšířit svou nabídku a být připraveno na rostoucí poptávku po letenkách. Finanční aspekty tohoto kontraktu nebyly zveřejněny, je však známo že Amadeus pro Kiwi.com vytvoří řešení, které kombinuje takzvaný Instant Search a velké množství informací o vyhledávaných letech.

Processed with VSCO with fp8 preset

Přečtěte si takéSTRV a zakladatelé Kiwi.com investovali do bikesharingu Futupilot, který založil 19letý SlovákSTRV a zakladatelé Kiwi.com investovali do bikesharingu Futupilot, který založil 19letý Slovák

Výsledkem celého snažení by tak pomocí obsahu v distribučních kanálech skupiny Amadeus měly být itineráře, které nebude možná najít nikde jinde. I ceny tak ve finále budou příznivější, zejména na mezikontinentálních trasách. Kiwi.com tvrdí, že na některých cestách by ve finále jejich uživatelé mohli ušetřit až 50 % z původní ceny.

„Toto partnerství je pro Kiwi.com významným milníkem a posouvá nás opět dále. Naše ambiciózní plány zahrnují desetinásobný růst a Amadeus byl jediným technologickým partnerem schopným nabídnout odpovídající řešení k jejich splnění. Jde o vůbec největší a nejsložitější datové partnerství, které Kiwi.com zatím uzavřelo. Společnost Amadeus nám dodává bezkonkurenční rychlost s jedinečným obsahem dat a geografickým pokrytím,“ uvedl CEO a zakladatel společnosti Kiwi.com, Oliver Dlouhý.

kiwi-main-1

Výběr skupiny Amadeus nebyl náhodný. Jedná se o IT koncern, který tvoří technologická řešení pro všechny oblasti cestovního ruchu a který si za třicet let existence vybudoval pozici majoritního hráče na evropském trhu. K jeho klientům patří největší světové aerolinky, cestovní kanceláře, letiště i hotely, což pro Kiwi.com znamená spoustu cenného know-how a dat. V současnosti skupina Amadeus zaměstnává v 70 zemích světa na 15 tisíc lidí a minulý rok její tržby činily 4,5 miliardy eur.

Kiwi se nezastavuje

Kiwi.com dosáhlo loni na osmimiliardový obrat a dalo si za cíl oproti současnému stavu ještě desetkrát vyrůst. Partnerství s Amadeus je tak jen jedním kusem skládačky, mezi dalšími je zejména nábor nových lidí. Nedávno Kiwi.com otevřelo nové kanceláře v Praze a Barceloně, plánuje je však i ve filipínské Manile. Po produktové stránce pak chce do své nabídky přidat krom letadel i vlaky a přiblížit se tak například konkurenčnímu vyhledávači Rome2Rio.

kiwi-office-brno-1

Tento projekt vám pomůže vyhnout se turistickým oblastem při cestování ve městech

hoodmaps
0Zobrazit komentáře

Díky mnoha možnostem a rapidnímu snižování cen je dnes cestování po Evropě i po světě dostupné takřka pro každého. Někdo se spokojí s all-inclusive hotelem u pláže, někdo zvolí nízkonákladové cestování po Asii a někdo jede objevovat západ se vším, co nabízí – tak nebo tak je ale často problém poznat mnoho zajímavých míst tak, jak je prožívají místní.

Pokud se totiž podíváme na každé větší, především pak hlavní, město, je velmi jednoduché dostat se z letiště přímo do turistické pasti, která, přiznejme si, většinou nejen že neodkryje nic z místní kultury, ale zároveň vytáhne množství peněz z kapsy. Holanďan @levelsio, který se v roce 2014 rozhodl založit 12 startupů během 12 měsíců a který je tvůrcem populárního Nomad Listu či Startup Retreats, tak spustil během včerejška novinku s názvem Hoodmaps, která tento problém pomáhá řešit.

webxpo-1

Přečtěte si takéNa letošním WebExpo 2017 se představí 80 řečníků včetně newyorského designérského dua Anton & IreneNa letošním WebExpo 2017 se představí 80 řečníků včetně newyorského designérského dua Anton & Irene

Na mapě integrované s Google Maps pomocí záznamů lidí přehledně zobrazuje, jaké části města jsou vhodné k prozkoumání mimo turistické oblasti. Konkrétně jsou pak mapy rozdělené barevně do kategorií jako oblasti s nejvyšším výskytem turistů, business čtvrti, luxusní místa, části pro hipstery plné kaváren nebo pro studenty.

hoodmaps2

raskaa

Přečtěte si takéRaška vykoupil minoritní akcionáře a plně ovládá skupinu NatlandTomáš Raška vykoupil minoritní akcionáře a plně ovládá skupinu Natland. Ta loni vydělala 150 milionů

Kromě barevně vyznačených částí mohou uživatelé přidávat i výstižné popisy daných míst nebo tipy na věci, které by běžný návštěvník cizí země běžně nehledal, čímž může kdokoliv objevit i velmi netradiční místa. Momentálně má nejvíce takových příspěvků například San Francisco, New York nebo Los Angeles, nechybí třeba ale ani Paříž či Praha, do jejíž mapy se zapojilo přes 100 uživatelů.

Další z mnoha

Hoodmaps bylo spuštěno jako další experiment, ze kterého může i nemusí vzejít reálný produkt. Momentálně si projekt získal desítky tisíc aktivních uživatelů, zabodoval na serveru Product Hunt a vypadá to, že se chystají další funkce, díky kterým by se mohla data na platformě vyvinout v něco víc.