Brněnský startup Flatio nabízející střednědobé pronájmy zprostředkoval za první rok více jak 24 tisíc nocí

Filip HouskaFilip Houska

flatio_1
0Zobrazit komentáře

Ve sféře českých startupů již Flatio, služba Radima Rezka na online poskytování pronájmů v horizontu jednoho až šesti měsíců, není žádným nevýrazným nováčkem. Dokazují to nejen milionové investice od INCOMMING ventures Michala Mičky nebo Enernu, který investičně stojí také za projekty jako Slevomat, Rohlik.cz nebo Twisto, ale také expanze do zahraničních měst a čím dál více se zvyšující zájem veřejnosti.

fairplay

Přečtěte si takéOnline autobazar FairPlayAuto.cz spustil možnost nákupu auta za BitcoinyOnline autobazar FairPlayAuto.cz spustil možnost nákupu auta za Bitcoiny

Za první rok na trhu totiž Flatio dle aktuálních čísel zprostředkovalo v Brně, Praze, Bratislavě a Vídni na 24 tisíc nocí a o službu jako takovou se zajímalo okolo 90 tisíc zájemců, především však zahraničních studentů, lidí přijíždějících za prací nebo digitálních nomádů. Mezi zajímavé statistiky a milníky, kterých Flatio za prvních 365 aktivních dní dosáhlo, se řadí i počet virtuálních prohlídek (včetně prohlídek bytů ve virtuální realitě). Ten překročil hranici jednoho milionu.

© David Mitáš – http://david.mitty.cz

Radim Rezek, zakladatel Flatio

Vizi a momentální stav projektu komentuje jeho CEO Radim Rezek následovně:

„Přinášíme svým zákazníkům možnost, jak se ubytovat na několik měsíců, aniž musí komplikovaně hledat byt, dohadovat podmínky nebo platit drahé hotely. Základem naší nabídky jsou plně vybavené byty, takže našim zákazníkům si stačí vzít pouze vlastní kartáček, protože se postaráme i o ručníky a ložní prádlo. Cílem je mít nejenom velmi jednoduchý proces registrace, ale také navodit pocit domova. Daří se nám neustále růst, zvyšovat počet rezervací i spokojenost spolupracujících majitelů nemovitostí a nájemníků. První rok nám ukázal, že jsme trefili segment, na který nikdo nemyslel, ale kde existuje velmi silná poptávka.“

TZ_Střednědobé pronájmy a Flatio_24 tisíc zprostředkovaných nocí, 4 města a to vše za první rok na trhu

Nejrozšířenější programovací jazyk pro děti Scratch slaví 10. narozeniny a chystá mobilní verzi

resnick
0Zobrazit komentáře

Online nástroj pro tvorbu vlastních projektů pro děti, Scratch, spojuje vzdělávání, opensource aktivismus a zábavu v umělém světě. Mimo fakt, že se touto cestou děti učí programovat, učí se také přemýšlet jako hackeři. Konkrétně logice, síle spolupráce a odměně pro vývojáře – ať už psychické či materiální.

Stavět jako LEGO, zpívat, hrát si, sdílet

Většina programovacích jazyků je textových, což klade velký důraz na syntaxe a interpunkce. Ve Scratchi staví uživatel kód za pomoci přetahování bloků, které reprezentují funkce, podobně jako se staví kostky ve známé stavebnici LEGO. A není to náhoda. LEGO totiž pomáhali vymýšlet ti stejní lidé z Media Labu, kteří před deseti lety přišli se startupem Scratch.

scratch snehulak

flanagan2

Přečtěte si takéCEO RedCrox: Máme unikátní model, kde všichni vyhrávají, nic není víc než 100% slevaCEO RedCrox: Máme unikátní model, kde všichni vyhrávají, nic není víc než 100% sleva

Kromě jednoduché skladby se tvůrci zaměřili i na to, aby se děti mohly díky svým projektům plnohodnotně vyjádřit prostřednictvím fotek, videa, hlasu či hudby. Oproti jiným softwarům, kde děti interagují s digitální technologií a nahlížejí na cizí příběh, tvoří ve Scratchi vše vlastní. Poslední věc, která dělá Scratch nejúspěšnějším produktem svého druhu je sociální sdílení.

„Když něco tvoříte, chcete mít publikum,“ říká jeden ze zakladatelů Scratche Mitchel Resnick.

resnick konf

Od samého začátku tak mohou malí tvůrci své projekty sdílet a získat zpětnou vazbu od členů komunity, najít potenciální kolegy či přátele nebo se alespoň pochlubit a poskytnout inspiraci někomu dalšímu. Všechna díla na Scratchi jsou automaticky součástí Creative Commons, což znamená, že je může kdokoliv legálně využívat. Generace, která vyrůstá na Scratchi bere opensource jako samozřejmost, neboť kdokoliv může v tomto prostředí převzít část cizího kódu a integrovat ho do svého projektu.

Aktuální verzi 2.0 z roku 2013, která urychlila možnosti ve sdílení a vkládání cizích kódů, vystřídá brzy verze 3.0, jenž přinese Scratch do mobilních telefonů. Platforma by se tak měla zpřístupnit ještě širšímu okruhu uživatelů, neboť v některých částech světa lidé na internet chodí především z mobilů. Jen loni navštívilo stránky pro tvorbu jednoduchých animací, her a interaktivního umění 120 milionů lidí, přičemž každý měsíc bylo sdíleno na milion nových projektů.

Foto: ScratechEd Team/flicker; Joi Ito/flicker