Bugatti má novou vlajkovou loď. Z ceny Tourbillonu, aspiranta na nejrychlejší vůz světa, se točí hlava
Ve všech detailech extrémní a naprosto dokonalý, takový je nový model Bugatti jménem Tourbillon, čerstvý aspirant na nejrychlejší vůz světa.
Poté, co se modely Veyron a Chiron staly definicí naprostého vrcholu automobilového inženýrství, přichází Bugatti s novou vlajkovou lodí, která tento pojem opět posouvá na novou úroveň. Tourbillon povyšuje hyperexkluzivní filosofii svých předchůdců a přináší nekompromisní výkon, nejpreciznější technické zpracování a jedinečný design, které jsou k dostání za extrémní částku.
Bugatti je známé pro svou snahu přivádět na trh výjimečné vozy pro ty nejvýjimečnější majitele. Nejnovější vlajková loď nese řadu podobností s modelem Chiron, ale jedná se o skrznaskrz nový automobil vybavený motorem V-16 o objemu 8,3 litru. Ten se točí na 9,5 tisíce otáček za minutu a nabízí výkon rovného tisíce koní, aniž by k tomu potřeboval jakékoliv turbodmychadlo.
Tisíc koní je už samo o sobě naprostá šílenost, jenže pohonné ústrojí Tourbillonu přizvalo na pomoc i sílu elektřiny poskytovanou trojicí elektromotorů. Dva jsou umístěné na přední nápravě, třetí v zadní části, kde pomáhá roztáčet zadní kola. Kombinovaný výkon novinky dohromady činí neuvěřitelných 1 800 koní, se kterými je schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 2 sekundy. Tím se řadí po bok vozů, jako je Rimac Nevera, tedy do skupiny nejrychleji akcelerujících, sériově vyráběných vozů na světě.
Nicméně skutečný charakter vozu lépe prozrazují až další údaje. Pod plným plynem je Tourbillon schopen zrychlit z 0 na 200 km/h za 5 sekund a na 300 km/h se dostane za 10 sekund. Dosažení absolutního vrcholu, tedy rychlosti 380 km/h, se řidič pod plným plynem dočká za 25 sekund, ovšem Tourbillon dokáže jít ještě dál.
Za příplatek by mělo být možné získat technologie, se kterými se maximálka dostane až na 445 km/h. Zatím je však brzy novinku vyhlašovat nejrychlejším, sériově vyráběným vozem světa. Stále se totiž jedná o teoretické údaje, protože testování vozu teprve začalo. Je však jasné, že v Bugatti, která spadá od roku 2021 pod chorvatský Rimac, budou právě s tímto vozem nové rychlostní rekordy nejspíše stanovovat.
I přes použití hybridního pohonu Bugatti tvrdí, že je novinka lehčí než předchůdce vážící 1 995 kilogramů. Čistě na elektřinu by měl vůz zvládnout ujet až 60 kilometrů, takže s ním majitelé mohou brázdit i ulicemi měst, aniž by na sebe příliš poutali pozornost zvukovým projevem. Nicméně zvědavým pohledům sotva uniknou.
Hodinový strojek na kolech
Exteriér vozu je ódou na dynamiku a eleganci. Nechybí charakteristický difuzor, který se rozevírá hned za kabinou pro cestující, a karoserie na řadě míst ustupuje velkým nasávacím otvorům, které mají za úkol chlazení motorů, ale také zvyšují přítlak automobilu. Tomu napomáhá i aktivní zadní křídlo, které zároveň slouží jako vzduchová brzda.
Pod karoserií se ukrývá zcela nové zavěšení, a hlavně monokok, který má být o 45 procent lehčí než kostra Chironu. „Při vývoji Bugatti Tourbillon jsme se na každém kroku řídili 115letou historií Bugatti a slovy samotného Ettorea Bugattiho,“ řekl generální ředitel Bugatti Mate Rimac. Měl na mysli slavná hesla legendárního konstruktéra „Pokud je to srovnatelné, už to není Bugatti“ nebo „Nic není příliš krásné“ a v obou případech Tourbillon tyto výroky naplňuje do posledního detailu.