Nejrychlejší elektroauto je z Chorvatska. Rimac Nevera to umí vytáhnout až na 412 km/h

Na nejrychlejší konvenční vůz to zatím nestačí, i tak se ale jedná o rychlost, která dokazuje, že elektromobily umí být pořádně mrštné.

rimac-nevera2

Foto: Rimac

Rimac Nevera je nerychlejším elektromobilem planety

0Zobrazit komentáře

Nejrychlejším sériově vyráběným vozem se spalovacím motorem je Bugatti Chiron Super Sport 300+, který lze vybičovat až k rychlosti 490 kilometrů za hodinu. Za legendou sice Nevera od Rimacu notně zaostává, i tak je ale schopna uhánět rychlostí, ze které jde hlava kolem. Bestie z chorvatských dílen se ukázala v novém testu, během kterého jela rychlostí přes 400 km/h.

Pokud vám jméno Rimac nic neříká, pak vězte, že jde o vycházející hvězdu světa automotive. Stojí za ní Mate Rimac, který kousek za Záhřebem buduje celosvětové centrum budoucnosti automobilové dopravy. V něm budou vyvíjeny nejen elektrické pohony pro automobilky, na což má firma dostatečný kapitál, ale také ukrutně výkonné hypersporty.

Že Rimac takové vozy dělat umí, dokazuje model Nevera. Ten ze svých čtyř elektromotorů dokáže vymáčknout až téměř absurdních 1 888 koňských sil. Co takový výkon dokáže na silnici, nyní Nevera předvedla na okruhu Automotive Testing Papenburg v Německu, kde stanovila nový rychlostní rekord mezi elektromobily.

Vůz během testu pilotoval jezdec Miroslav Zrnčev, tedy hlavní testovací a vývojový jezdec Rimacu. Jak sám popsal, z klopenky na čtyři kilometry dlouhou rovinku okruhu vjížděl v rychlosti 250 km/h. Pak šlo vše na max – a vůz na konci rovinky zahlásil rychlost 412 km/h. Toto číslo automobilu stačí, aby se zapsal jako nový rekordman. Zajímavé je, že Rimac již v roce 2018 hlásil, že by měl být vůz schopen dosáhnout právě této rychlosti.

Není se čemu divit. Více než mechanickým strojem je vůz pojízdným počítačem, o kterém lze díky softwaru zjistit první i poslední. Vůz dokáže během jízdy provádět až 100 výpočtů za sekundu a přizpůsobovat úroveň točivého momentu pro dosažení požadovaného stylu jízdy. Jeho brzy navíc dávkují brzdnou sílu na jednotlivá kola tak, aby byla udržována brzdná síla mezi koly a systémem rekuperace.

Jedná se zkrátka o neortodoxní nástroj pro ty vůbec nejnáročnější zákazníky. Za vytříbenou techniku je však nutné náležitě zaplatit. Cena Nevery proto byla stanovena na dva miliony eur, tedy částku atakující 50 milionů korun. Koho by však taková cena překvapila u vozu, který je schopen jet třetinovou rychlostí zvuku. Samotní zákazníci však dostanou kusy, jejichž výkon bude omezen na „pouhých“ 352 kilometrů v hodině.