Tržby IKEA v Česku atakovaly 10 miliard, ale byznys jí zpomalil. Použitý nábytek začne nabízet i online
Nebyl to jednoduchý rok. Vládní opatření komplikovala provoz mnohým byznysům, ten od IKEA nevyjímaje. Proto švédské nábytkářské firmě na českém trhu loni klesly tržby, na druhou stranu ale zpozorovala nové příležitosti, které chce uvést do praxe během letošního roku. Ať už půjde o nový formát plánovacích kiosků v krajských městech, sázku na použitý nábytek, nebo doručování zboží pomocí elektromobilů.
IKEA za minulý finanční rok dosáhla v Česku tržeb ve výši 9,7 miliardy korun, což je ve srovnání s rokem 2020 o sedm a půl procenta méně (tehdy utržila přes deset miliard korun). Co se loňského zisku týče, IKEA zatím na dotaz CzechCrunche neodpověděla – předloni ale činil zhruba 1,1 miliardy korun. Jak objasňuje David McCabe, jenž od září šéfuje IKEA na českém, slovenském a maďarském trhu, důvodem poklesu byla protipandemická opatření.
„Uplynulý finanční rok přinesl něco, s čím jsme se dosud nikdy nesetkali – obchodní domy v Praze, Brně a Ostravě musely být šest měsíců zavřené. Pandemie přinášela a stále přináší velké výzvy pro naši logistiku i celý dodavatelský řetězec, což vnímáme jako příležitost pro zlepšování naší e-commerce,“ uvádí McCabe.
V návaznosti na uzavření obchodních center ovšem IKEA zaznamenala znatelný nárůst prodejů přes internet, a to o více než o čtvrtinu ve srovnání s předchozím rokem. Jak doplňuje deník E15, v kritických fázích firma odbavovala až třicet tisíc objednávek týdně, ani tak ovšem nemohla vyhovět všem zákazníkům, jelikož některé produkty kvůli problémům s dodavateli chyběly.