Populární grafický nástroj Canva získává velkou investici a stává se jedním z nejhodnotnějších startupů světa
Už dávno neplatí, že pro pokročilejší grafiku potřebujete využívat především Photoshop. I přes jeho nesporné výhody se totiž objevuje mnoho online nástrojů, které podobné funkce dokážou nabídnout také, avšak v pochopitelnějším a uživatelsky přívětivějším rozhraní. Důkazem toho je Canva, jež je oblíbená nejen mezi tvůrci, ale také mezi investory, což potvrzuje aktuální investiční kolo.
Populární služba pro tvorbu grafiky, která má své kořeny v australském Sydney, nově získala investici ve výši 200 milionů dolarů (4,3 miliardy korun). Velkou finanční injekci, díky které Canva posunula svou hodnotu na 40 miliard dolarů (přes 850 miliard korun) a je podle CB Insights jedním z nejhodnotnějších startupů světa, vedla investiční firma T. Rowe Price, jež mimo jiné investovala také do automobilky Rivian vyvíjející elektrické vozy.
Nová investice navíc přichází několik měsíců poté, co Canva koupila český nástroj Smartmockups, prostřednictvím kterého je možné vytvářet nejrůznější produktové návrhy. Důvodem této akvizice byla i možnost dalšího zjednodušení toho, jak lidé přistupují ke grafické práci, přičemž nových 200 milionů dolarů v rámci aktuálního investičního kola tento záměr jen posílí.