Populární grafický nástroj Canva získává velkou investici a stává se jedním z nejhodnotnějších startupů světa
Už dávno neplatí, že pro pokročilejší grafiku potřebujete využívat především Photoshop. I přes jeho nesporné výhody se totiž objevuje mnoho online nástrojů, které podobné funkce dokážou nabídnout také, avšak v pochopitelnějším a uživatelsky přívětivějším rozhraní. Důkazem toho je Canva, jež je oblíbená nejen mezi tvůrci, ale také mezi investory, což potvrzuje aktuální investiční kolo.
Populární služba pro tvorbu grafiky, která má své kořeny v australském Sydney, nově získala investici ve výši 200 milionů dolarů (4,3 miliardy korun). Velkou finanční injekci, díky které Canva posunula svou hodnotu na 40 miliard dolarů (přes 850 miliard korun) a je podle CB Insights jedním z nejhodnotnějších startupů světa, vedla investiční firma T. Rowe Price, jež mimo jiné investovala také do automobilky Rivian vyvíjející elektrické vozy.
Nová investice navíc přichází několik měsíců poté, co Canva koupila český nástroj Smartmockups, prostřednictvím kterého je možné vytvářet nejrůznější produktové návrhy. Důvodem této akvizice byla i možnost dalšího zjednodušení toho, jak lidé přistupují ke grafické práci, přičemž nových 200 milionů dolarů v rámci aktuálního investičního kola tento záměr jen posílí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsJak šéfka Canvy Melanie Perkins, která startup před osmi lety také spoluzaložila, říká pro magazín TechCrunch, Canva má ambici stát se přístupným online nástrojem, do něhož by bylo možné i importovat šablony a návrhy z jiných programů. Díky tomu by pak uživatelé (i takoví, kteří jsou v grafice zcela neznalí) mohli být schopni konkrétní výstupy editovat, aniž by potřebovali práci odborného grafika.
„Místo toho, aby si designér a klient posílali soubory PDF, mohou designéři vytvořit šablonu pro použití v organizaci. Není pro nás tak důležité absolutně vynikat ve věcech, jako je vektorový design, protože na trhu jsou k dispozici úžasné programy. Chceme se opravdu zaměřit na tuto část spolupráce,“ zmiňuje Perkins.
Momentálně se Canvě nadmíru dobře daří. Jejích služeb, v rámci kterých mohou lidé navrhovat plakáty, bannery, loga, vizitky a podobně, nyní využívá přes 60 milionů uživatelů měsíčně napříč 190 zeměmi. Firma uvádí, že mezi klienty patří i velká byznysová jména typu Salesforce, PayPal nebo American Airlines. I to službě pomáhá nadále růst.
Letos očekává, že její tržby překonají jednu miliardu dolarů, přičemž jádro tohoto úspěchu má vycházet zejména od platících uživatelů, pro něž se otevírají výrazně větší možnosti než těm, kteří Canvu využívají bezplatně. Výhledově Canva chystá i nový editor videí a také možnost, jak pracovat s grafikou bez připojení k internetu.