Češi bojují proti chaosu ve firemních datech, spojují je na jedno místo. Nyní nabírají desítky milionů
Startup Boost.space již teď využívá deset tisíc klientů ve 140 zemích. Investice mu pomůže spustit specializované tržiště pro datové aplikace.
Firmy běžně využívají i desítky aplikací, v nichž mají roztříštěná různá data o svých produktech, zákaznících, klientech a mnoho dalších. Český Boost.space takové nástroje spojuje na jedno místo – funguje tak jako hlavní nádraží, jen místo vlaků propojuje data. Celkem dokáže propojit přes 1 900 nástrojů a využívají jej klienti po celém světě. Plánuje spustit také vlastní tržiště, které má s automatizací pomoct o to více klientům. I to je jeden z důvodů, proč startup uzavřel další investiční kolo. Přinášíme přehled nejdůležitějších informací.
Zainvestovaný startup: Boost.space
Kolik a kdo investuje: Dohromady jde o 1,5 milionu dolarů (36 milionů korun). Kolo vedl český fond Lighthouse Ventures s přispěním maďarského Oktogon VC, českých Patero a individuálních investorů Jakuba Mahdala, Alberta Michaela Poplara, Ondřeje Smolara a Petra Brucala.
Kolik již startup získal: Se současnou investicí je to celkem 2,5 milionu dolarů (60 milionů korun), první kolo startup oznamoval začátkem roku 2023.
Co Boost.space dělá: Zjednodušeně řečeno funguje jako hlavní nádraží, místo vlaků ale propojuje firemní data. Podle jeho zakladatele malé a střední firmy běžně využívají třicet až padesát různých aplikací na tvorbu, správu a ukládání různých dat. Větší korporace mají mít takových nástrojů i stovky.
„Umožňujeme firmám konsolidovat data z více než 1 900 cloudových nástrojů, spravovat je v rámci jednotné databáze a dále je obohacovat pomocí umělé inteligence,“ vysvětluje zakladatel Tadeáš Marek.
Zakladatel: Tadeáš Marek, který Boost.space oficiálně trhu představil v roce 2022.
Jak je Boost.space velký: Dle svého vyjádření obsluhuje již přes deset tisíc klientů ve 140 zemích.