Česká pošta kupuje část největšího distributora tisku. Má jí pomoci s doručováním v rámci poslední míle
Česká pošta plánuje koupit část největšího distributora tisku a zároveň největšího alternativního poštovního operátora v podobě První novinové společnosti (PNS). Státní podnik zajímá především jeho činnost spočívající v logistice takzvané poslední míle, protože jak zástupci České pošty i PNS potvrdili pro CzechCrunch, nepůjde o akvizici celého podniku. Dodávky deníků, časopisů a dalších periodik zůstanou u PNS.
Spojením České pošty s částí První novinové společnosti se zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). „K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít zejména v oblastech doručování poštovních listovních služeb, adresných a neadresných tiskových zásilek a doručování předplatného tisku na území České republiky,“ uvedl úřad v oznámení.
Místopředseda představenstva PNS Ondřej Vaňha pro CzechCrunch potvrdil, že se nejedná o akvizici celé společnosti, jejímiž hlavními akcionáři jsou Mafra (37,51 procenta), Vltava Labe Media (35 procent) a Czech News Center (27,02 procenta), tedy největší hráči tuzemského mediálního trhu. „Zejména činnosti související se zajišťováním dodávek celostátních i regionálních deníků, časopisů, neperiodických publikací a dalšího doplňkového sortimentu na prodejní místa po celé České republice nejsou v této transakci vůbec obsaženy,“ uvedl Vaňha.
První novinová společnost je největším distributorem tisku do prodejní sítě v České republice a po fúzi se společnostmi PNS Grosso a Mediaservis také největší alternativní společností zajišťující doručování adresných a neadresných zásilek v Česku. Tiskem a doplňkovým zbožím zásobuje téměř 14 tisíc prodejních míst po celé republice, přičemž Českou poštu zajímá například doručování tiskovin předplatitelům či distribuce letáků.