Česká střílečka vydělala rekordních 400 milionů. Vývojářům z Brna se vyplatila riskantní otočka

Realistická akce Gray Zone Warfare od Madfinger Games svým tvůrcům přihrála nejúspěšnější rok v jejich historii.

Michal MančařMichal Mančař

gray-zone-warfare-madfinger
Foto: Madfinger Games
Gray Zone Warfare od brněnských Madfinger Games navazuje na tradici českých realistických akčních her
0Zobrazit komentáře

Před časem se rozhodli dát sbohem sbohem oboru, ve kterém byli mnoho let velice úspěšní. Z vývoje mobilních her přesedlali na tvorbu realistické střílečky pro PC. Vyplatilo se. Brněnské studio Madfinger Games po velké videoherní otočce hlásí historický zisk – přes 400 milionů korun.

Chcete se dozvědět víc o českém herním průmyslu?

Tak se přihlaste k odběru našeho newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Nikdy od založení v roce 2010 nevydělali Madfinger Games víc. Přitom ony dlouhé roky, během kterých se věnovali vývoji her pro mobily, pro ně byly výdělečné. V nejlepších chvílích roční tržby atakovaly čtvrt miliardy korun, zisk překročil i sto milionů. Takže když před třemi lety v Madfingeru ohlásili, že s mobilními hrami končí a začnou dělat titul pro PC, u leckoho to mohlo vyvolat údiv. Teď však toto rozhodnutí vyvolává uznání.

Brněnská herní firma v právě zveřejněné výroční zprávě za rok 2024 oznámila rekordně vysoký zisk 404 milionů korun při tržbách 619 milionů. Za tato čísla vývojáři zcela vděčí své odvážné otočce a soustředění na realistickou akci Gray Zone Warfare pro PC, která od své loňské premiéry v dubnu prodala přes milion kusů.

Tento úspěch se navíc rodil za dramatických okolností. Rozhodnutí Madfinger Games odprodat mobilní portfolio a přeorientovat se na PC přineslo nesnadné chvíle. „V červnu bychom nebyli schopni zaplatit výplaty. Proto jsme hru vydávali koncem dubna, tedy v nejzazší termín, aby nám ještě v květnu přišly peníze. Věděli jsme, že jdeme all-in,“ přiblížil v rozhovoru pro CzechCrunch šéf firmy Marek Rabas.

Risk se ale tentokrát se ziskem rýmoval doslova rekordně. Urychlené vydání hry sice znamenalo prvotní smíšené recenze a stížnosti na její technický stav, nicméně Madfinger od uvedení na trh své dílo pravidelně rozšiřuje a vylepšuje. Což dokazuje i trend stoupajících uživatelských recenzí Gray Zone Warfare na Steamu.

„S tím, jak teď hra funguje, jsme úplně v pohodě. Nemáme existenční problémy, neřešíme potíže s cash flow, nepotřebujeme investora,“ okomentoval před několika týdny situaci jím vedeného studia Rabas. Se zmínkou o investorovi se hodí připomenout, že do firmy ještě v jejích mobilních dobách vstoupila čínská společnost Nuverse spadající pod provozovatele TikToku, nyní je ale Madfinger zcela zpátky v českých rukou.

Pro Madfinger Games jsou oznámené výsledky téměř narozeninovým dárkem, studio v květnu oslavilo 15 let v českém herním průmyslu. Zkušenosti zhruba šedesátky jeho zaměstnanců nicméně sahají mnohem dál. Jenom jména čtveřice zakladatelů Michal Babjár, Pavel Čížek, Tomáš Šlápota a Marek Rabas byste našli v titulcích titulů jako Vietcong, Mafia nebo Hidden & Dangerous. Nyní k těmto úspěšným českým herním značkám přidali další – Gray Zone Warfare.