Česká střílečka vydělala rekordních 400 milionů. Vývojářům z Brna se vyplatila riskantní otočka
Realistická akce Gray Zone Warfare od Madfinger Games svým tvůrcům přihrála nejúspěšnější rok v jejich historii.
Před časem se rozhodli dát sbohem sbohem oboru, ve kterém byli mnoho let velice úspěšní. Z vývoje mobilních her přesedlali na tvorbu realistické střílečky pro PC. Vyplatilo se. Brněnské studio Madfinger Games po velké videoherní otočce hlásí historický zisk – přes 400 milionů korun.
Nikdy od založení v roce 2010 nevydělali Madfinger Games víc. Přitom ony dlouhé roky, během kterých se věnovali vývoji her pro mobily, pro ně byly výdělečné. V nejlepších chvílích roční tržby atakovaly čtvrt miliardy korun, zisk překročil i sto milionů. Takže když před třemi lety v Madfingeru ohlásili, že s mobilními hrami končí a začnou dělat titul pro PC, u leckoho to mohlo vyvolat údiv. Teď však toto rozhodnutí vyvolává uznání.
Brněnská herní firma v právě zveřejněné výroční zprávě za rok 2024 oznámila rekordně vysoký zisk 404 milionů korun při tržbách 619 milionů. Za tato čísla vývojáři zcela vděčí své odvážné otočce a soustředění na realistickou akci Gray Zone Warfare pro PC, která od své loňské premiéry v dubnu prodala přes milion kusů.
Tento úspěch se navíc rodil za dramatických okolností. Rozhodnutí Madfinger Games odprodat mobilní portfolio a přeorientovat se na PC přineslo nesnadné chvíle. „V červnu bychom nebyli schopni zaplatit výplaty. Proto jsme hru vydávali koncem dubna, tedy v nejzazší termín, aby nám ještě v květnu přišly peníze. Věděli jsme, že jdeme all-in,“ přiblížil v rozhovoru pro CzechCrunch šéf firmy Marek Rabas.
Risk se ale tentokrát se ziskem rýmoval doslova rekordně. Urychlené vydání hry sice znamenalo prvotní smíšené recenze a stížnosti na její technický stav, nicméně Madfinger od uvedení na trh své dílo pravidelně rozšiřuje a vylepšuje. Což dokazuje i trend stoupajících uživatelských recenzí Gray Zone Warfare na Steamu.
„S tím, jak teď hra funguje, jsme úplně v pohodě. Nemáme existenční problémy, neřešíme potíže s cash flow, nepotřebujeme investora,“ okomentoval před několika týdny situaci jím vedeného studia Rabas. Se zmínkou o investorovi se hodí připomenout, že do firmy ještě v jejích mobilních dobách vstoupila čínská společnost Nuverse spadající pod provozovatele TikToku, nyní je ale Madfinger zcela zpátky v českých rukou.
Pro Madfinger Games jsou oznámené výsledky téměř narozeninovým dárkem, studio v květnu oslavilo 15 let v českém herním průmyslu. Zkušenosti zhruba šedesátky jeho zaměstnanců nicméně sahají mnohem dál. Jenom jména čtveřice zakladatelů Michal Babjár, Pavel Čížek, Tomáš Šlápota a Marek Rabas byste našli v titulcích titulů jako Vietcong, Mafia nebo Hidden & Dangerous. Nyní k těmto úspěšným českým herním značkám přidali další – Gray Zone Warfare.






















