České Glami koupilo největší řecký vyhledávač módy. Expanduje také do Turecka a Ruska

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

glam
0Zobrazit komentáře

Hned dvě zprávy dnes oznámil český módní vyhledávač Glami, který patří do investiční skupiny Miton. Po České republice, Slovensku, Německu, Francii, Španělsku, Itálii, Maďarsku a Rumunsku vstupuje Glami hned na tři nové trhy. Do Řecka míří díky akvizici největšího tamního vyhledávače módy, Ntynomai.gr, a rozšíří se také do Turecka a Ruska.

Nově bude Glami působit už v 11 zemích, což je největší záběr ze všech e-commerce projektů z portfolia Mitonu, kde jsou například projekty Biano nebo Bonami. Glami patří mezi tři největší firmy Mitonu s tím, že na všech trzích přináší svým partnerským obchodům každý měsíc obrat převyšující 11 milionů eur. Vlastní obrat firma prozradit nechce.

hodbod

Přečtěte si takéČeský vyhledávač módy Glami expanduje do Maďarska. E-shopům přinesl již přes 6 miliard KčČeský vyhledávač módy Glami expanduje do Maďarska. E-shopům přinesl již přes 6 miliard Kč

„Počet nových zemí a jejich podíl na obratu Glami bude narůstat. V Česku jsme celou službu vyladili a naučili se, jak úspěšně expandovat. Příští rok bude zahraničí tvořit již více než tři čtvrtiny celého obratu. Při plánování další expanze se už díváme i za hranice Evropy,” říká Tomáš Hodboď, ředitel Glami, který předtím založil a vedl největší český cenový srovnávač Heureka.cz.

glamim

České Glami

Glami při vstupu na nové trhy obvykle buduje svou přítomnost takzvaně od nuly, ale v Řecku se na rozdíl od Turecka a Ruska rozhodlo postupovat jinak. Za blíže nespecifikovanou částku, kterou vzhledem k povaze smlouvy nemohou obě strany komentovat, Glami koupilo největšího řeckého hráče na trhu, portál Ntynomai.gr.

„Řecké Ntynomai.gr je s 600 000 uživateli měsíčně největším hráčem se stovkami partnerských e-shopů, proto nám dávalo smysl projekt koupit a rebrandovat na Glami. Naším cílem zde je nyní počet měsíčních uživatelů rychle ztrojnásobit díky lepším funkcím,“ představuje plány Tomáš Hodboď. Vedle toho je letošní ambicí Glami přinést partnerským obchodům ve třech nových zemích obrat v hodnotě 500 milionů korun.

glami-greece1

Již rebrandovaný největší řecký portál Ntynomai.gr

V dalším roce by již měly zahraniční trhy generovat více než tři čtvrtiny celého obratu firmy, s čímž souvisí i další expanzí plány. Glami se chystá rozrůstat i do dalších zemí, a to dokonce i mimo Evropu, ale prozatím nemá bližší termíny ani informace. S aktuální expanzí do tří nových zemí pomáhali v Turecku Sabina Kabusheva, která předtím měla na starosti strategické projekty v Rohlik.cz, v Rusku měla příchod Glami na starosti Marcela Krzemien, šéfka marketingu, a v Řecku Janko Kešelák. Ten dříve řešil growth marketing v Martinus.cz (spolu s CEO Glami Tomášem Hodboďem na úvodní fotce).

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder

Alza nově nabízí alternativní stravu Saturo, která konkuruje českým nápojům MANA

saturo
0Zobrazit komentáře

Poté, co se alternativní strava v práškové a již předmíchané podobě dostala nejen na pulty supermarketů či trafik, ale i do největších internetových obchodů, rozdělili se zákazníci na dva tábory. Jedni ji nesnáší a myslí si, že může tělu spíše uškodit a další si bez ní neumí představit život. Nyní podobným způsobem míří k zákazníkům další z v Česku dostupných nápojů, které mohou nahradit běžnou denní stravu.

Největší tuzemský eshop Alza.cz totiž do sortimentu zařadil nápoje rakouského startupu Saturo, který vstoupil na český trh v průběhu května letošního roku se čtyřmi různými příchutěmi předmíchaného nápoje, které se nedávno rozšířily o limitovanou letní edici. Alza na svém eshopu prodává balení po 8 kusech, které se cenově liší dle příchutě a začínají na 459 korunách, respektive 57 Kč za nápoj.

alzasaturo

Kromě Alzy bude Saturo dostupné i na online tržišti potravin Atoto.cz, odkud si ho bude možné od 23. července přímo objednat s bezplatným doručením po Praze do 120 minut, včetně nové příchutě, a startup připravuje rozšíření také na sítě čerpacích stanic.

pavel

Přečtěte si takéČech tvoří mobilní aplikaci, která chce ulehčit život lidem s cukrovkouČech tvoří mobilní aplikaci, která chce ulehčit život lidem s cukrovkou

Dle startupu jeden takový nápoj, který obsahuje bílkoviny, sacharidy, tuky, vlákninu, vitamíny a minerály, dodá tělu zhruba čtvrtinu denního příjmu všech potřebných živin. Saturo na českém trhu konkuruje především českému nápoji MANA od Heaven Labs Jakuba Krejčíka, který tuzemskému trhu prozatím jednoznačně dominuje. Ostatně MANA v souvislosti s vlastní expanzí nedávno investovala do nového míchacího nástroje, který spojí původní prášek přímo s olejem.

saturofounder

Zakladatelé startupu Saturo v čele s Hannesem Feistenauerem

grok-2

Přečtěte si takéNoví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězuNabízí režim pro dospělé a plánují únos papeže. Noví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězu

Mezi další konkurencí Saturo jsou pak alternativní stravy v podobě více přírodního nápoje Anapur, který ovšem nedisponuje nepráškovou variantou, a Pokeat – ta se dá označit spíše za rozmixovanou organickou stravu, než přímo nápoj.

Foto: Saturo