České hry Kingdom Come: Deliverance se prodaly už 3 miliony kusů. Studio ji na několik dní nabídne zdarma

kingdom

Foto: Warhorse

Kingdom Come: Deliverance

0Zobrazit komentáře

Mezi českou hráčskou komunitou byste jen těžko hledali osobu, která nikdy neslyšela o relativně mladém českém studiu Warhorse a jeho debutu Kingdom Come: Deliverance. Prodeje této hry nyní překonaly hranici tří milionů prodaných kopií, což je velký důvod k oslavám nejen pro tvůrce. Spolu s nimi mohou slavit i hráči, kteří budou moci středověké Čechy příštích několik dní objevovat zcela zdarma.

S tuzemským herním titulem Kingdom Come: Deliverance je spojeno hned několik „nej“. Duchovním otcem projektu je Daniel Vávra, tedy osoba stojící za hrou Mafia, jednou z nejpopulárnějších českých her všech dob, která se nyní po letech dočkala svého moderního remaku.

Mezi další „nej“ patří i úspěch kickstarterové kampaně spuštěné na podporu projektu. V ní se podařilo vybrat více než 36 milionů korun, což dělá z Kingdom Come: Deliverance vůbec nejúspěšnější český projekt, který se na této crowdfunfingové platformě objevil. Další velký úspěch se dostavil krátce po zahájení prodejů v roce 2018.

Již po osmi dnech se na počítadle zobrazujícím počet prodaných kopií rozsvítilo číslo 1 000 000. Přibližně za rok to byly již 2 miliony prodaných kopií hry a Vávrovo studio se chystalo na nového majitele.

kingdom-come-deliverance

Foto: Warhorse Studios

Kingdom Come: Deliverance

Tím se stala rakousko-německá firma Koch Media, která spadá pod švédský holding Embracer Group a která Warhorse Studios koupila za více než 1 miliardu korun. Poslední velký milník v podobě 3 milionů prodaných kusů překročil Kingdom Come: Deliverance teď.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

To potvrdil na svém Facebooku i samotný Vávra, který prodeje zmínil v rámci představení nového loga studia. „Kromě toho jsme taky prodali 3 mega. A protože se na to hodně kverulantů ptá, tak ano, PRODALI. Tedy je to číslo bez všech možných víkendů zdarma, game passů a Epic Store free rozdávaček. S těmi je to mnohonásobně víc.“ 

Zmíněný prodej studia ovšem podle marketingového manažera Warhorse Jiřího Rýdla prodeje hry zásadně neovlivnil. „Spolupracovali jsme již předtím, navíc většina reklamních akcí pobíhá rámcově šest až dvanáct měsíců po vydání. Díky akvizici ale máme mnohem jednodušší přístup k firmám jako jsou Sony, Microsoft, Nvidia, Intel nebo Epic Games, takže nám to rozhodně pomohlo,“ říká Rýdl pro CzechCrunch.

danielvavra

Foto: Warhorse

Spoluzakladatel a designér herního studia Warhorse Daniel Vávra

Ve virtuálních krčmách středověkého Posázaví tak bude v příštích několika dnech v rámci oslav pořádně živo. A to i proto, že titul bude od dnešních 19. hodin až do pondělí nabízen na platformě Steam zdarma k vyzkoušení. Hru je možné volně stahovat prostřednictvím Steamu, jediným nárokem je provedení registrace a dostatečně výkonná sestava.

Stahovat však bude možné pouze základní hru. Dalších pět DLC, která byla k základu postupně vydávána, zůstávají za poplatek. I u nich Warhorse Studios zabodovalo, jelikož se počet jejich prodaných kopií dohromady dostal již na číslo 1,5 milionu kusů. Bezplatnou víkendovou distribucí Warhorse hru představí dalším možným hráčům, kteří by si ji mohli koupit, ale zatím neví, jestli je pro ně vhodná.

perspektiv-gopay-min

Přečtěte si takéPlně se opřít do udržitelnosti. Studio Perspektiv postaví pro GoPay jednu z největších dřevostaveb v ČeskuPlně se opřít do udržitelnosti. Studio Perspektiv postaví pro GoPay jednu z největších dřevostaveb v Česku

„Zatímco dříve byly populární tzv. demoverze, dnes je jednodušší nabídnout hru na víkend k vyzkoušení. Odpadají problémy s vývojem samostatného dema i s distribucí, navíc hra obsahuje skutečně všechno. Vzhledem k tomu, že Kingdom Come nabízí řádově stovky hodin zábavy, je určitě dobré mít dost času,“ doplňuje Rýdl.

Zároveň se studio začne představovat pod již zmíněným přepracovaným logem, které zachovává důvěru bílému koni a červenému štítu, ovšem v mnohem jednoduší formě a s jednodušší formou nápisu. „Nápis byl moc dlouhý a složitý a používal font inspirovaný logem jednoho hororu v kombinaci s erbem. To zabíralo strašně velký prostor a vlastně bylo i zvláštní, že jsme měli nápis, kde bylo obsaženou WH, a k tomu ještě logo, kde bylo WH. Takže jsme se to rozhodli změnit,“ objasňuje Vávra proběhlé změny.

warhorse-logo

Foto: Warhorse

Nové logo Warhorse

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Česká módní rošáda. Zoot spojuje síly s e-shopem Different, obě firmy povede jeho zakladatel Milan Polák

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

milan-polak

Foto: Zoot

Milan Polák, spoluzakladatel módního e-shopu Different a šéf Zootu

0Zobrazit komentáře

Do další etapy svého – v posledních letech velmi turbulentního – života vstupuje módní e-shop Zoot. Jen co se vymanil z insolvence a začal se nadechovat, už hlásí další velké změny. Pod taktovkou Tomáše Rašky a jeho investiční skupiny Natland spojuje síly s jiným módním e-shopem a představuje nového šéfa.

Byl to právě Tomáš Raška, který se zhruba před rokem a půl pustil do záchrany Zootu. Ten měl na kontě stovky milionů v pohledávkách, které už nedokázal splácet, a tak přišla insolvence, těžká ozdravná kúra, až minulý měsíc firma ohlásila, že se ozdravila.

Investoři do jejích dluhopisů sice přišli o stovky milionů korun, ale pod hlavičkou společnosti Company New, patřící do investiční skupiny Natland, Zoot sebevědomě hlásil, že je připraven se znovu nastartovat. A teď k tomu dostává další zásadní impuls. Do vedení módního internetového obchodu přichází Milan Polák, zakladatel konkurenčního Different.cz.

Nejedná se však o přestup, nýbrž mnohem užší propojení obou značek, díky kterému se bude Zoot a Different vyvíjet pod taktovkou jediného šéfa. V módním e-shopu Different totiž získává minoritní podíl Zoot, respektive jeho majitel Company New, a naopak Milan Polák se stává akcionářem a spolumajitelem Zootu.

zoot

Foto: Zoot

Prodejna Zoot

„Different je původně plzeňský projekt, který se úspěšně prosadil i na několika zahraničních trzích. Zároveň nám pomůže posilovat v tuzemském segmentu e-commerce,“ popisuje novinky Tomáš Raška, zakladatel a většinový vlastník investiční skupiny Natland, který však odmítl prozradit finanční rozměr celé akvizice.

V čele Zootu střídá pětatřicetiletý Milan Polák dosavadní krizového manažera Lukáše Uhla, který do firmy nastoupil s příchodem Natlandu a měl jediný úkol – spolu s Robertem Vojáčkem, který v Zootu nadále zůstává jako ředitel pro rozvoj, provést celou firmu nutnou reorganizací. Ani Uhl ale neodchází, nově bude finančním ředitelem celé skupiny.

„Věřím, že Zoot je teď nejblíže k úspěchu, co kdy byl.“

„Po složitém roce se podařilo zajistit Zootu životaschopnost, což byl první krok. Věřím, že další roky už budou ve znamení posilování značky, inovací a servisu pro zákazníky a tím i pozice na trhu,“ uvedl Lukáš Uhl. Jeho nástupce do firmy přinese zkušenosti jak z domácího, tak především zahraničního fashion trhu.

Different vznikl už v roce 2008 a v loňském roce dosáhl na obrat kolem 100 milionů korun, který se vedle Česka tvořil také na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku, Polsku, Bulharsku, Itálii, Chorvatsku či Slovinsku. Na rozdíl od Zootu, který od začátku bojoval se ziskovostí, je na Polákově e-shopu klíčové, že je od samého začátku v černých číslech.

lukas-uhl

Foto: Zoot

Lukáš Uhl, výkonný ředitel Zootu

Je tedy sice pravda, že Different možná vyrostl ve stínu většího a známějšího Zootu a dalších mezinárodních firem, ale co se týče čísel, závidět by mu mohl leckdo. Vylepšit také ekonomickou stránku věci nyní jistě bude Polákovým úkolem a jedním z receptů může být i zahraniční expanze, která dosud Zootu vůbec nevycházela.

„Brandy Different a Zoot jedou paralelně beze změn dál. Ihned však využijeme synergie skladu, marketingu, nákupu i lidí jako takových. Different se zaměřuje hlavně na zahraničí, kde už teď dělá kolem 70 procent obratu, a pro Zoot může na zahraničních trzích testovat potenciál pro budoucí expanzi,“ říká pro CzechCrunch Polák.

Přestože oficiálně přebírá kormidlo v Zootu až teď, ve skutečnosti si na ředitelskou židli po Lukáši Uhlovi sedal přesně ve chvíli, kdy Česko zachvátila pandemie koronaviru a zavíraly se obchody.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Je to velká výzva. Lepší čas na přebírání vedení než dva dny po vyhlášení nouzového stavu kvůli pandemii COVID-19 jsme si opravdu vybrat nemohli. V byznysu ale dávám kromě dat a tvrdé práce i na pocit a já reálně věřím, že Zoot je teď nejblíže k úspěchu, co kdy byl,“ dodává Polák.

V Zootu bude působit i jeho manželka a spoluzakladatelka Differentu Simona Poláková, a to na stejné pozici, tedy jako šéfka nákupu. Sám Polák si pak dává mezi první úkoly rychlejší implementaci inovací a také lepší komunikaci napříč společností. V plánu je rozvíjet dál módní tržiště, kde začal Zoot spolupracovat například s Under Armour, a také rozšiřovat síť výdejen.

A co se bude dít dál? Nově vzniklá módní skupina pod hlavičkou Company New nevylučuje, že by mohlo v oblasti lifestylu a primárně módy dojít k dalším akvizicím, byť prozatím na stole nic není. „Pokud najdeme jasné synergie, které pomohou v růstu celé skupině, tak určitě naše myšlenky nejsou v tomto úplně zpátečnické,“ uvedl pro CzechCrunch za Company New Milan Polák.