České království hraček dobývá i zahraničí. Jak se miliardová Bambule vydala do Německa
Mezinárodní růst je pro nás nejvyšší priorita, říká e-commerce manažer sítě hračkářství, která v tom spoléhá na marketplace Kauflandu.
Značka Bambule vznikla jako rozšíření velkoobchodu před více než třiceti lety. Jako síť hračkáren si v průběhu let vydobyla jednu z předních pozic na českém trhu, kdy podle své oficiální závěrky ročně utrží přes miliardu korun. Do online prostředí vstoupila teprve před osmi lety, význam jejího e-shopu v rámci byznysu ale roste a teď díky marketplacu chce víc prorazit v zahraničí.
Právě v zahraničí Bambule do velké míry spoléhá na Kaufland Global Marketplace. „Zatímco ostatní firmy váhaly, jejich nový marketplace jsme identifikovali jako silného hráče, jehož potenciál jsme chtěli využít pro naše podnikání,“ přibližuje e-commerce manažer Bambule Adam Krajčovič. Předtím než spustili prodej ve svém e-shopu v zahraničí, se připojili na české tržiště.
„Troufám si říci, že jsme byli mezi prvními prodejci na Kaufland.cz,“ doplňuje Krajčovič s tím, že na marketplacu se Bambuli daří prodávat zboží zejména v kategorii „vše pro nejmenší“ – konkrétně pak dětské hračky, kojenecké potřeby, venkovní potřeby jako odrážedla a jízdní kola, skákací hrady nebo třeba i knihy.
Kaufland Global Marketplace na českém trhu působí od loňského jara. Na jednom místě kombinuje veškerá řešení a prostřednictvím jediného systému umožňuje centrálně spravovat nabídky, objednávky a údaje o produktech. Obchodníci mají s jedinou registrací přístup k zákazníkům v několika zemích – kromě zmiňovaného Německa a Česka jde o Slovensko, od letošního léta pak také o Polsko a Rakousko.
S novými lokalizacemi Kaufland Global Marketplace prodejcům nabízí možnost oslovit 81 milionů potenciálních online zákazníků, u nichž panuje silné povědomí o značce. Prodejcům tak nabízí snadnou možnost expanze, což využila i Bambule.
„Jen zhruba dva týdny od spuštění prodeje na české verzi jsme přidali také německou. V portálu pro prodejce to šlo prakticky bez námahy, přepnutí na novou zemi neznamená téměř žádnou práci navíc,“ popisuje Krajčovič. Rozhodnutí si pochvaluje, aktuálně již má obrat na německém online marketplacu převyšovat obrat na tom českém.
Pokračovat plánuje i dál, ještě letos Bambule spustí prodej i na slovenské mutaci tržiště a velký potenciál vnímá také v dalších zemích. „Na polském trhu jsme se již dříve snažili prosadit s velkým místním marketplacem, naše snaha však nebyla úspěšná kvůli extrémně silné konkurenci. Kaufland nám nabízí novou příležitost vstoupit na tento trh znovu,“ komentuje Krajčovič.
Zároveň očekává, že Bambule díky marketplacu vstoupí také do Rakouska: „Přestože je třeba vzít i zde v úvahu specifické tržní podmínky, rozdíl oproti německému trhu je mnohem menší než proti polskému. Kromě toho v Rakousku neexistuje téměř žádný místní provozovatel online marketplacu s podobně širokou nabídkou produktů.“ Kaufland přitom v Rakousku eviduje čtyřicetiprocentní povědomí o své značce navzdory tomu, že tam se svými kamennými obchody nepůsobí. V Polsku je to až 99 procent.
Začněte prodávat s Kaufland Global Marketplace zdarma! Zaregistrujte se nyní s promo kódem CZECHCRUNCH24 a využijte jedinečné příležitosti. Získejte 3 měsíce bez základního poplatku na všech Kaufland marketplace. Akce trvá do 31. ledna 2025 – nepropásněte ji a zaregistrujte se.
Bambule se tak zařazuje mezi prodejce, kteří využívají online tržiště jako rozšíření svých prodejních kanálů a prodávají na nich v kombinaci s vlastním e-shopem. Kromě rozšíření cílové skupiny ale nabízí i další výhody, u Kaufland Global Marketplace si Krajčovič pochvaluje podporu prodeje. „V rámci partnerství máme kontaktní osobu, ne jen podpůrnou linku nebo e-mail. V případě jakýchkoli dotazů nebo problémů se zkrátka máme na koho obrátit. Pravidelně také dostáváme zpětnou vazbu formou rozhovoru a společně identifikujeme potenciál pro optimalizaci výkonnosti,“ popisuje.
Individuální přístup prý Kaufland odlišuje od ostatních poskytovatelů online tržišť. „Naše zkušenosti s jiným velkým mezinárodním marketplacem ukazují zcela jiný obrázek, tam jste se svým účtem odkázáni na sebe a musíte se ve všem zorientovat sami. Osobní pomoc neexistuje,“ říká Krajčovič a jako další služby na podporu prodeje zmiňuje například možnost marketingových kampaní, automatické překlady údajů o produktech či zákaznickou podporu v češtině.
Bambule tak v průběhu let urazila dlouhou cestu od kamenného obchodu k multikanálovému prodeji. Do budoucna bude podle Krajčoviče důležitá schopnost přizpůsobovat se novým okolnostem. „Aby byly firmy dlouhodobě úspěšné, musí si v obchodním modelu zachovat flexibilitu. Na ni jsme spoléhali před lety při digitalizaci, teď bychom se bez ní neobešli u naší nejvyšší priority – mezinárodního růstu. Jsme rádi, že v něm můžeme pokračovat s tak silným partnerem, jako je Kaufland,“ dodává Krajčovič.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.