České O2 prodalo za 70 milionů Kč svůj podíl v přepravním startupu Taxify

Michal PtáčekMichal Ptáček

1. Taxify app
0Zobrazit komentáře

Zhruba před rokem a půl telekomunikační společnost O2 Czech Republic prostřednictvím svého startupové akcelerátoru BOLT Development investovala 8 milionů Kč do alternativního taxi startupu Taxify. Ten podobně jako české Liftago nebo americký Uber, umožnuje uživatelům objednat si přes mobilní aplikaci řidiče dle konkrétních požadavků a nechat se přepravit na konkrétní místo.

O2 nyní svůj podíl v globálním startupu, který původně vznikl v Estonsku a funguje například v Praze, Paříži, Sydney, Melbourne, Torontu, Vídni, Mexico City nebo Kyjevě prodává a to dle informací z oficiální tiskové zprávy se zhruba devitinásobným zhodnocením, za celkovou částku pohybující se okolo 70 milionů Kč.

prusa

Přečtěte si takéJosef Průša z Prusa Research: Máme nejlepší 3D tiskárny na světě, efektivita je pro nás více než designJosef Průša z Prusa Research: Máme nejlepší 3D tiskárny na světě, efektivita je pro nás více než design

„Investice do Taxify byla jednoznačně velmi úspěšná a nyní této společnosti přejeme mnoho úspěchů při pronikání na nové trhy,“ uvedl Tomáš Kouřil, finanční ředitel O2 Czech Republic. “ Přestože dnešní transakce není z pohledu celkové finanční perspektivy O2 zásadní, je pro mne důkazem, že můžeme náš tradiční byznys inovovat a hledat alternativní cesty k dalšímu růstu,“ dodal Tomáš Kouřil.

taxifyfounders

Martin Villig a Markus Villig, spoluzakladatelé Taxify

Dle zakladatele Taxify, Markuse Villiga, pak bylo O2 nápomocné především v začátcích startupu na českém a slovenském trhu…

Díky tomu jsme mohli růst jak v Česku, tak na Slovensku. Především musím ocenit flexibilitu startupového týmu lidí v O2, která rozhodně není ve velkých korporacích obvyklá,“ dodává v tiskové zprávě Villig.

Online supermarkety otevřou i během svátků, Košík.cz vozí vánoční kapry až domů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

kosik
0Zobrazit komentáře

Vánoční období jsou tradiční žně pro všechny retailery, segment online supermarketů nevyjímaje. Právě v následujících dnech se navíc projeví další, nesporná výhoda těchto digitálních platforem. Na rozdíl od své kamenné konkurence, která je omezena zákonem, totiž mohou a budou fungovat během Vánočních svátků.

Zákon, který platil poprvé minulý rok, nařizuje 25. 12., 26.12. a 1.1. zavřít všechny obchody s prodejní plochou větší než 200 metrů čtverečních. Na Štědrý den pak mohou mít otevřeno jen do pravého poledne. Většina řetězců má navíc omezenou otevírací dobu i na Silvestra. České online supermarkety hlásí taktéž některá omezení, ale mnohem menšího rozsahu. Zákazníci tak nakoupí na štědrovečerní stůl i na poslední chvíli.

D728B9C4-F1B5-400B-BE10-6F7C643653F7

Přečtěte si takéČeské Aukro mění vedení. Novým CEO bude David Vychytil, o provoz se postará David FuchsČeské Aukro mění vedení. Novým CEO bude David Vychytil, o provoz se postará David Fuchs

Rohlik.cz nabídne rozvoz na Štědrý den až do 14:00, následující den má zavřeno, avšak od 26.2. funguje až do Silvestra v běžném režimu. Poslední den v roce končí rozvozy v 18:00 a 1. ledna se rozváží od 12:00.

Tesco se naopak rozhodlo nevyužít potenciálu online nákupů během svátků a tak vůbec nebude rozvážet na Štědrý den, 1. a 2. svátek vánoční ani Nový rok.  Omezení zákazníky čekají i 27. 12. (provoz od 10:00) i na Silvestra (do 16:00).

cupr

Zakladatel Rohlik.cz, Tomáš Čupr

aura-farming-boat-kid

Přečtěte si takéDevítiletý Indonésan pobláznil TikTok, země z toho chce těžit​​Devítiletý kluk na přídi rozhýbal svět. Indonésie teď doufá, že z virálu bude turistický trhák

Košík.cz, pro který jsou letošní svátky první po spojení s Koloniálem, nasadil do pátku dokonce prodlouženou dobu rozvážení – v Praze tak budou zákazníci moci převzít nákup ještě o půlnoci. Na Štědrý den pak bude rozvážet do 13:00, stejně jako Rohlik.cz zavře následující den a do konce roku bude fungovat v běžném režimu. Stejně jako Tesco bude rozvážet na Silvestra do 16:00 a na Nový rok bude mít zavřeno úplně.

Jak Tesco, tak i Košík,cz navíc nabízí i tak tradiční záležitost, jako celé kapry. Košík.cz spustil jejich prodej dnes a již nyní hlásí vyprodáno. Jeho provozní ředitel Jakub Šulta k tomu dodává:

„Letošní vánoce jsou jasným důkazem, že Češi nemají problém svěřit e-shopu zajištění tak tradičních věcí, jako je stromeček nebo štědrovečerní kapr. Milým překvapením je, že tato důvěra je totožná napříč celým Českem a neomezuje se jen na Prahu nebo velká města.“

rohlik