České O2 prodalo za 70 milionů Kč svůj podíl v přepravním startupu Taxify
Zhruba před rokem a půl telekomunikační společnost O2 Czech Republic prostřednictvím svého startupové akcelerátoru BOLT Development investovala 8 milionů Kč do alternativního taxi startupu Taxify. Ten podobně jako české Liftago nebo americký Uber, umožnuje uživatelům objednat si přes mobilní aplikaci řidiče dle konkrétních požadavků a nechat se přepravit na konkrétní místo.
O2 nyní svůj podíl v globálním startupu, který původně vznikl v Estonsku a funguje například v Praze, Paříži, Sydney, Melbourne, Torontu, Vídni, Mexico City nebo Kyjevě prodává a to dle informací z oficiální tiskové zprávy se zhruba devitinásobným zhodnocením, za celkovou částku pohybující se okolo 70 milionů Kč.
“Investice do Taxify byla jednoznačně velmi úspěšná a nyní této společnosti přejeme mnoho úspěchů při pronikání na nové trhy,” uvedl Tomáš Kouřil, finanční ředitel O2 Czech Republic. ” Přestože dnešní transakce není z pohledu celkové finanční perspektivy O2 zásadní, je pro mne důkazem, že můžeme náš tradiční byznys inovovat a hledat alternativní cesty k dalšímu růstu,” dodal Tomáš Kouřil.
Dle zakladatele Taxify, Markuse Villiga, pak bylo O2 nápomocné především v začátcích startupu na českém a slovenském trhu…
Díky tomu jsme mohli růst jak v Česku, tak na Slovensku. Především musím ocenit flexibilitu startupového týmu lidí v O2, která rozhodně není ve velkých korporacích obvyklá,” dodává v tiskové zprávě Villig.