České portály Glami a Biano od Mitonu expandují do Rumunska
Je tomu necelý rok, co na rostoucí rumunský trh zamířil eshop s bytovými doplňky Bonami, patřící do portfolia české investiční společnosti Miton, která v Česku také stojí investičně za projekty jako Slevomat.cz, Rohlik.cz, Skrz, GoOut nebo Twisto.
Nyní jeho šlépěje následují další dva projekty z “rodiny” Mitonu a to konkrétně fashion portál Glami a platforma pro objevování nábytku Biano. Pro Glami je to pak v konečném součtu osmá evropská země, kde služba působí, pro Biano, které momentálně působí ještě na Slovensku a v Holandsku se pak jedná o třetí zahraniční zemi.
Hlavním důvodem pro expanzi právě do Rumunska je pak rostoucí potenciál celé této východoevropské země, kde se celkové tržby letos zvedly o přibližně 30 % na 1,8 miliardy eur. A právě část z nich si chce ukrojit i český Miton, který například v případě již zde působícího Bonami očekává na tomto trhu letos obrat ve výši velmi slušných 3,4 milionů eur a tak není překvapením, že podobnou cestou by se investiční skupina ráda vydala právě i v případě Glami a Biano.
“Do pěti let věříme ve dvojnásobek fashion e-commerce. Máme radost, že již ode dne spuštění Glami nabízí produkty od více než pěti set značek a známých prodejců jako jsou Reserved, Answear, Zoot, FashionUP, Bibloo, Mohito, Sin-Say. Naším nejbližším cílem je přidat více lokálních prodejců, kteří doposud koncept Glami neznají. Službu jsme symbolicky spustili 15. června v 15:15 rumunského času,“ říká Michal Jirák, zakládající partner Mitonu.
Velikost fashion e-commerce na rumunském trhu se jinak momentálně odhaduje na zhruba 400 milionů eur.