České značce Fabini se daří. Mladý podnikatel prodal dvakrát více nádobí a nabídne i litinové pánve
Víte, na jakém nádobí doma vaříte? Třiadvacetiletý Jan Fabini se před několika lety rozhodl, že do Česka přinese to nejlepší italské nádobí z vícevrstvé nerezové oceli. Dnes má za sebou jeho značka Fabini dva celé roky fungování, opět se jí podařilo meziročně zdvojnásobit tržby a pro ten letošní plánuje růst minimálně podobným tempem. Hitem je pánev wok a poprvé do hry vstupuje také litinové nádobí. Jeho výrobu chce Fabini v Česku oživit.
Mladý podnikatel s vlastní značkou nádobí proniká na tuzemský trh už třetím rokem. Na střední škole s kamarádem nejprve prodávali elektroniku z Číny. Když se pak pouštěl do většího vlastního byznysu, vybral si netradičně nádobí. Jeho hrnce, pánve a další produkty si našly cestu na sporáky českých domácností vcelku rychle. V uplynulém roce tak při více než dvojnásobném meziročním růstu značka Fabini utržila necelých 19 milionů korun a skončila v mírném zisku.
„Podařilo se nám zdvojnásobit obrat navzdory pandemii, která ochromila trh s ocelí, jež je hlavní surovinou našeho nádobí. Zdvojnásobili jsme také počet prodaných kusů na 12 tisíc. Letos je cílem obrat opět minimálně zdvojnásobit,“ říká Jan Fabini. Klíčem k úspěchu jsou dle něj věrní zákazníci, kteří se vrací. Celkem jich loni bylo téměř pět tisíc, přičemž u některých produktů tvoří opakované nákupy až 30 procent. Průměrně to bylo 16 procent.