Česko-slovenské barefooty Be Lenka obouvá přes 60 zemí světa. Obrat značky dosáhl 200 milionů korun

Značka Be Lenka začala vyrábět barefoot boty v roce 2017. V průběhu pěti let ukázala, že jde o významný směr v obuvnickém odvětví.

belenka

Foto: Be Lenka

Lenka Cenigová a Juraj Fehervari, spoluzakladatelé značky Be Lenka

0Zobrazit komentáře

Zdá se, že barefootové boty už dávno nejsou výstřelkem alternativců, ale plnohodnotná obuv, kterou rádi nosí lidé od Skandinávie až po Severní Ameriku. Alespoň to vychází z výsledků společnosti Be Lenka, jejíž bosé boty vznikají v Čechách a na Slovensku.

Firma, kterou před pěti lety založili na Slovensku Lenka Cenigová a Juraj Fehervari (se kterým jsme loni měli velký rozhovor), zaznamenala v každém roce růst minimálně o 100 procent a aktuálně dodává boty do více než šedesáti zemí světa. Výrobu mladí nadšenci do zdravé alternativy obouvání postupně rozšířili do dílen v Česku a Portugalsku.

I přes to, že hlavní odbyt má obuv značky Be Lenka stále na českém a slovenském trhu, se jí v loňském roce podařilo dosáhnout významného podílu na trhu německém. Silnou pozici si značka vybudovala také ve Skandinávii nebo Severní Americe – spouští proto podporu prodeje na americkém trhu. Zákazníkům chce nabídnout možnost vrácení a výměny zboží nebo expresní doručení.

V roce 2021 putovalo do celého světa více než sto tisíc kusů bot a dětských nosítek Be Lenka, jejichž výrobou se společnost zabývá od počátku svého působení. Její zisk se tak v loňském roce vyšplhal na bezmála 25 milionů korun a obrat se téměř dotkl hranice 200 milionů korun.

Společnost má tedy další prostor pro růst. „Tento rok rozšiřujeme naše portfolio o dvě nové značky. Barebarics jsou stylové barefoot tenisky do města a první kolekce je vyrobená z recyklovatelných a veganských materiálů,“ říká Juraj Fehervari.

belenka4

Foto: Be Lenka

Juraj Fehervari, spoluzakladatel značky Be Lenka

„Těsně před spuštěním je aktuálně řada Nuton zaměřená na milovníky horské turistiky a aktivního životního stylu. Všimli jsme si slušného zájmu také o obuv vhodnou do kancelářského prostředí, proto budeme v budoucnu vytvářet další modely i pro tento typ zákazníků,“ doplňuje. Be Lenka v současnosti také vyvíjí boty, které by se po obnošení daly vyhodit na kompost.

Značka barefootové obuvi od svého založení staví na myšlenkách udržitelnosti, lokální výroby a takzvané slow fashion, která zákazníky vybízí k nakupování módy s rozmyslem. Úspěšně se jí tak daří měnit nejen obouvací návyky lidí, ale také jejich přístup ke spotřebě. Barefoot boty umožňují při chůzi přiloženě rozložit váhu, posilují svaly v chodidle a zlepšují držení celého těla.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.