Český bagetový byznys je dál ziskový. Crocodille a Bageterie Boulevard opět utržily přes miliardu
Bagetové království Petra Cichoně se v roce 2020 vrátilo do černých čísel a zůstalo v nich i v roce 2021, byť se zisk o několik milionů snížil.
S balenou bagetou značky Crocodille se setkal patrně každý, kdo se někdy zastavoval pro občerstvení na benzinové pumpě. Jiní si zase zajdou na křupavou bagetu do řetězce rychlého občerstvení Bageterie Boulevard. Ne každý ovšem ví, že jde o ryze český byznys, který začal budovat už v roce 1991 Petr Cichoň. Během tří dekád postavil největšího výrobce a distributora balených baget a sendvičů ve střední Evropě, jehož tržby se i v roce 2021 stejně jako v předchozích čtyřech letech přehouply přes miliardu korun. Druhý rok za sebou skončilo jeho království také v černých číslech.
Na veřejnosti se devětačtyřicetiletý Petr Cichoň prakticky neobjevuje a drží se v ústraní. O jeho byznysu tak nejvíce říkají pravidelně zveřejňované účetní závěrky. Ta poslední, shrnující předchozí rok 2021, ukazuje, že společnost Crocodille v tržbách o několik desítek milionů korun znovu překonala miliardu korun. Stejně jako v roce 2020 zůstala i v roce 2021 v kolonce čistého zisku černá čísla, meziročně se však snížil o více než polovinu na 12,8 milionu korun.
„Prodej výrobků společnosti Crocodille byl v roce 2021 ovlivněn jako v předchozím roce pandemií a opatřeními proti jejímu šíření. V této souvislosti došlo k poklesu poptávky po chlazených bagetách oproti období před pandemií a vzhledem k uzavření restaurací k poklesu tržeb v provozovnách Bageterie Boulevard,“ stojí ve výroční zprávě společnosti Crocodille. Pod ní spadá jak síť Bageterie Boulevard, tak i několik poboček konceptu 360pizza, v němž si zákazník pizzu sestaví dle svých chutí a během 360 vteřin ji má mít připravenou k odběru. První byla otevřena v roce 2018 a aktuálně v Praze fungují čtyři.