Český Bazoš.cz vstupuje do Polska
Po takřka třinácti letech fungování a budování pozice jedničky mezi inzertními portály v Česku, expanduje portál Bazoš na další trh mimo své domovské Česko, Slovensko a již kdysi experimentálně testované Rakousko. Bazos je totiž nově dostupný i v Polsku na doméně Bazos.pl, kde figuruje pod stejným názvem, včetně diakritiky.
V Česku a na Slovensku dosahuje intertní portál návštěvnosti kolem 700 tisíc unikátních uživatelů denně, každý den navíc přibude zhruba 100 tisíc nových inzerátů. Z těchto čísel na Česko připadá zhruba polovina, a v tuzemské databázi je momentálně k dispozici přes 1 milion aktivních inzerátů.
Byznys model Bazoše je vcelku jednoduchý. Nenabízí žádnou placenou inzerci, mimo kontextové reklamy a partnerství s knihkupectvím, všechny inzeráty jsou navíc v základu zdarma, ale lze je zviditelnit topováním za pomoci SMS zprávy za 59 Kč nebo bankovním převodem či kartou za 39 korun.
Bazoš nikdy nezískal žádnou investici, nikdy neprošel zásadními vizuálními změnami, a i přesto je v rukou zakladatele Radima Smičky jedním z nejúspěšnějších inzertních portálů v Česku a na Slovensku. Na paty mu šlape konkurence v podobě Sbazaru, Aukra či Letgo a relativně nově také inzertní portál Facebook Marketplace, spadající pod největší sociální síť.