Český startup Choice digitalizuje přes 7 tisíc restaurací v 25 zemích. Nyní nabírá desítky milionů
Mezi klienty startupu patří podniky Modrý zub, Fruitisimo i některé hotely Hilton a Marriott. S investicí chce naplno expandovat.
Začínal ve druhé vlně pandemie koronaviru, tedy ještě v roce 2020. A se svým produktem se rozhodl zaměřit na restaurace, i když byl gastronomický segment jedním z nejvíc postižených kvůli zavírání provozoven. Navzdory nelehké době ale dokázal český startup Choice QR růst. Nyní už působí na 25 trzích a mezi klienty má přes 7 500 restaurací, a to se teprve rozbíhá. Na další rozvoj nyní nabral desítky milionů korun.
Celkem 1,5 milionu eur, v aktuálním přepočtu bezmála 37 milionů korun, startup Choice získává od několika fondů pod vedením českých Presto Ventures s přispěním Reflex Capital, J&T Ventures, Purple Ventures a britského Seedcampu. Několik z nich Choice podpořilo již loni ve formě konvertibilní půjčky, nyní jde o první plnohodnotné investiční kolo.
Choice QR nabízí majitelům a provozovatelům restaurací chytré nástroje pro vlastní propagaci a moderní servis. Pomocí aplikace spravují online menu, QR platby, rozvoz a objednávky i sběr zpětné vazby. Podle zakladatele Alexe Ilyashe jde o všechno, co moderní gastropodnik potřebuje pro udržení stávajících klientů i přilákání nových.
„Nabízet rozvoz a prodávat online je pro restaurace otázka přežití. Pro dlouhodobou ziskovost je však klíčové budovat přímý vztah se zákazníkem, vycházet mu vstříc, být k dispozici. Naši klienti chápou, že pro zachování vlastní marže a vlastní klientely potřebují kromě partnerských kanálů i vlastní nástroje,“ popisuje Robert Novosad, šéf Choice pro Českou republiku a Slovensko.
Mezi hlavní funkce Choice patří vlastní web pro jídlo s sebou a rozvozy, rezervační systém, digitální menu nebo klientské CRM. Nabízí také napojení na pokladní systémy jako Dotykačka, Storyous či Pohoda. Uživatelé mohou řešení využít i pro zobrazení menu nebo platby od stolu přes QR kód, podobně jako to nabízí i konkurenční český produkt Qerko s nedávnou investicí ve výši 60 milionů korun.
Choice se ostatním hráčům na trhu snaží konkurovat zejména svým přístupem k restauracím. „Stavíme řešení pro jednotlivé majitele a provozovatele, jejich vlastní systém. Zásadně nesaháme restauracím na marži ani na zákazníky a za necelé dva roky máme díky tomu přes 7 500 restaurací,“ komentuje Novosad.
Mezi konkrétní klienty patří restaurace jako MANU Praga, Las Adelitas, Modrý zub i zástupci z řetězců Potrefená husa nebo Fruitisimo. Kromě gastropodniků pak klientelu startupu tvoří i hotely, které využívají systém Choice pro online pokojovou a concierge službu. Mezi nimi se najdou jména jako Buddha-Bar Hotel Prague, Mamaison Residence Downtown Prague, Clarion Hotel Špindlerův Mlýn i zahraniční lokace řetězců Hilton nebo Marriott.