Český startup AnyoneGo představil ortézy pro psy na míru. Vyrábí je na 3D tiskárně

Michal PtáčekMichal Ptáček

anyonego-2
0Zobrazit komentáře

Čtyřnozí domácí mazlíčci jsou v dnešní době neodmyslitelnou součástí lidských životů, kterým jejich majitelé věnují stejnou péči a služby jako svým lidským příbuzným. Potvrzuje to i tuzemský startup AnyoneGo, který se od roku 2016 specializuje na výrobu invalidních vozíčků speciálně určených pro handicapovaná zvířata. Dopomáhá tomu i stále dostupnější technologie 3D tisku, pomocí které tým pod vedením zakladatele Ivana Lukáše produkty vyrábí.

AnyoneGo se nyní rozhodlo ještě více rozšířit portfolio svých produktů, do kterého po sérii testovacích prototypů, nově zařazuje i speciální ortézy pro psy na míru pod označením PetOrtho. Ty jsou stejně jako vozíky vyráběné na 3D tiskárnách HP, umožnující přizpůsobit výrobek na míru dle potřeb konkrétního zvířete.

K dispozici jsou čtyři základní velikosti S, M, L a XL s tím, že tuzemský startup zároveň nabízí možnost vybrat si velikost dle druhu plemene, případně za příplatek velikost upravit dle potřeb. Například velikost S je určena pro rasy jako jezevčík, XL naopak padne vlkodavům nebo dogám.

anyonego-m

„Vývoji ortéz jsme se začali věnovat zhruba před rokem v reakci na konkrétní poptávky zákazníků, jejichž psi neměli tak vážné postižení, aby potřebovali invalidní vozíky. Protože úzká spolupráce s klienty je jedním z pilířů našeho obchodního záměru, snažili jsme se tyto podněty převést do praxe – a bylo to skvělé rozhodnutí. Díky 3D tisku tak vznikl další unikátní produkt s možností přizpůsobení zcela na míru a nejmodernějším designem. Naše ortézy již mají za sebou několik měsíců testů u vybraných zákazníků, které potvrdily funkčnost i kvalitu, takže všichni majitelé zvířat s vadami končetin jim nyní mohou účinně pomoci,“ říká Ivan Lukáš, CEO společnosti AnyoneGo.

gates

Přečtěte si takéBill Gates zaplatil na daních už přes 10 miliard dolarů. Myslí si, že by na nich měli bohatí platit mnohem vícBill Gates zaplatil na daních už přes 10 miliard dolarů. Myslí si, že by na nich měli bohatí platit mnohem víc

Potěšující vlastností PetOrtho ortéz je fakt, že nejsou fixovány na trup zvířete, nýbrž fixují končetiny v oblasti zápěstí a nártu. Právě to dle designéra společnosti Jana Jiránka zajištuje jednak komfortnější nošení a zároveň větší funkčnost.

Měření a výběr ortézy

Samotný proces výroby ortézy na míru vypadá následovně. Zákazník doma provede základní měření psa, upřesněné fotografickou či video dokumentací. V případě většího zájmu o dodatečné úpravy na míru je zároveň možné využít 3D skenu nohy psa, který má startup k dispozici ve svém vývojovém centru v jižních Čechách. Prostřednictvím této možnosti lze řešit různé deformace nebo anatomické odchylky vzniklé právě například v důsledku původních potíží.

Cena finálního produktu se pak odvíjí od konkrétní velikosti a míry úprav. Nejmenší varianty ortéz startup nabízí za částku 6 300 korun, v případě největších plemen se pak částka může vyšplhat až na 24 tisíc korun.

anyonego-3

AnyoneGo PetOrtho

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Tesla začala prodávat vůbec nejlevnější variantu Modelu 3. Startuje na pouhých 35 tisících dolarů

model3

Foto: Tesla

Tesla Model 3

0Zobrazit komentáře

Už při jeho prvním představení se o dostupnosti a nízké ceně mluvilo, ale v prvním roce a půl prodeje se zákazníci nedočkali a museli se spokojit s dražšími variantami. Řeč je o Modelu 3 od kalifornské automobilky Tesla, který je zároveň dosud nejlevnějším modelem v nabídce firmy – a nyní bude situace ještě zajímavější. Tesla v noci ze čtvrtka na pátek našeho času vypustila do prodeje i vůbec nejlevnější variantu s cenou začínající na 35 tisících dolarů, v přepočtu tedy necelých 800 tisících korun.

Do toho samozřejmě nepočítáme další zvýhodnění, které cenu dostanou ještě níže. Například v případě kalifornských zákazníků jde o daňovou úlevu ve výši 3 750 dolarů a podporu od státu Kalifornie ve výši 2 500 dolarů. Reálně se tak cena přibližuje hranici pouhých 30 tisíc dolarů, respektive lehce pod 680 tisíc korun, nepočítaje další úsporu za klasické pohonné hmoty.

Šéf Tesly Elon Musk lákal na oznámení již v průběhu minulého i tohoto týdne a včera ve 23 hodin našeho času se na webu spustily rovnou objednávky na nejlevnější model. Několik hodin předtím objednávky na webu nefungovaly vůbec. Nyní tak lze za výše zmíněnou cenu koupit Model 3 s dojezdem zhruba 350 kilometrů na jedno nabití, zrychlením z nuly na 100 km/h za 5,6 vteřiny a maximální rychlostí dosahující téměř 210 kilometrů za hodinu.

model3standard

Interiér nejlevnější verze Modelu 3 s látkovými sedačkami

Za poplatek 2 tisíc dolarů si lze dojezd prodloužit o dalších 32 kilometrů, maximální rychlost o 15 kilometrů za hodinu a zrychlení o 0,3 vteřiny. S poplatkem navíc zákazníci získají i částečně prémiový interiér. Zatímco v základní verzi jde o látkové a manuálně polohovatelné sedačky či základní audio výbavu, v částečně prémiové výbavě lze získat automatické polohování sedaček, lepší materiál, prostorový zvuk audia, středovou konzoli s dockovací stanicí na dva chytré telefony či LED světla.

Mezi dalšími příplatky je samozřejmě mimo jiné také funkce Autopilota, která stojí 3 tisíce dolarů, což umožňuje automobilu samostatně zatáčet, zrychlovat, brzdit a hlídat okolní vozidla i chodce. Za dalších 5 tisíc dolarů pak lze pořídit kompletní samořiditelný mód, který aktuálně nabízí samostatnou jízdu na dálnici, nájezd a sjezd z ní, samostatné parkování nebo automatizovaný příjezd auta na parkovišti. Ještě letos Tesla přidá i kompletní samostatné řízení ve městech a odezvu na všechny dopravní značky a světla.

moneta-pobocka2

Přečtěte si takéMiliardová transakce Petra Kellnera padla. Český a slovenský Home Credit a Air Bank se s Monetou nesloučíMiliardová transakce Petra Kellnera padla. Český a slovenský Home Credit a Air Bank se s Monetou nesloučí

Doručení slibuje automobilka do dvou až čtyř týdnů s tím, že je potřeba předem složit zálohu ve výši 2 500 dolarů. V Evropě by se měla novinka objevit v následujících třech až šesti měsících. Příchod nejlevnější varianty Modelu 3 se nicméně zatím příliš neočekával, i s ohledem na to, že měla automobilka stále problémy se zvládáním aktuálního náporu na výrobu a doručováním k zákazníkům. Navíc s ohledem na cenu by jednoduše na každém kusu měla pouze titěrný zisk.

Tvrdá strategie pro prodej

Ale jak už známe Elona Muska, podobné výzvy se nebojí a učinil potřebné optimalizace k tomu, aby Tesla svůj profit na jednom kusu dále navyšovala. Tesla nově bude prodávat automobily výhradně online a uzavře většinu fyzických lokací, některé zůstanou ve strategických a frekventovaných místech jen jako showroomy a informační centra. S tím samozřejmě souvisí i další snižování nákladů, na které se nabaluje propouštění zaměstnanců z jednotlivých prodejen. Díky těmto změnám prý dokáže Tesla zlevnit každé auto průměrně o 6 procent.

CEO Tesly Elon Musk

Tesla měla podobnou strategii již delší dobu, ve svých lokacích reálně automobily neprodávala, pouze ukazovala a poté zákazníky prodejci naváděli k nákupu online. Na druhou stranu zároveň kalifornská automobilka rozšířila své podmínky záruky. Nově si je možné jakýkoliv model vyzkoušet až na 7 dní nebo 1 600 kilometrů. Pokud tak zákazník nebude spokojen, může automobil bezplatně vrátit. Automobilka si je prý kvalitou tak jistá, že se nebojí zneužití, tedy alespoň ne na americkém trhu.

Významná změna strategie, start nejlevnějšího Modelu 3 a také zahájení prodejů tohoto vozu v Číně a Evropě nicméně bude mít podle Elona Muska dočasný vliv na finanční výsledky. Šéf Tesly investorům oznámil, že v prvním čtvrtletí očekává spíše červená čísla. Do zisku, jak tomu bylo v posledních dvou kvartálech, by se měla firma vrátit ve druhém čtvrtletí.