Český hotelový startup Davinci TS získal investici od J&T ve výši milionů Kč
Většina začínajících startupů se snaží ze začátku získat publicitu, aby dosáhla na dobré kontakty a potencionální investory, jsou však i tací podnikatelé, kteří se dlouhý čas věnují projektu a do médií ho pustí až s tržbami v řádech stovek tisíc eur.
Do druhé kategorie spadá i společnost Davinci Travel System, která vznikla téměř před rokem a pod vedením CEO Alexe Ilyashe nyní získala také investici od J&T Ventures a Prague Boats. Jedná se o rezervační platformu, která ve provozuje velkoobchod v oboru hoteliérství.
Umožňuje velkým skupinám lidí, korporacím, školám, nebo firmám rezervaci ubytování – rychle a online. V zásadě se tak technologicky nejedná o žádnou novinku, důležité však je, že Davinci TS chce cílit pouze na B2B segment a být v něm jednička na trhu, stejně jako je třeba Booking.com pro B2C:
„Pro jednodušší pochopení, Booking.com se dá srovnat s Tescem, které prodává přímým klientům. Davinci TS je spíše Makro, uzavřený marketplace pro velké cestovní kanceláře a firmy. Vytváříme unikátní rezervační modul pro skupiny a následné napojení na API hotelových řetězců jako je Accor Hotels,“ vysvětluje zakladatel Alex Ilyash.
Přes takřka nulovou publicitu se dnes jedná o plně rozvinutý byznys, přes jehož platformu se ve třinácti zemích Evropy ubytuje měsíčně přes pět tisíc turistů. Jak již bylo řečeno, tržby se pohybují na úrovni stovek tisíc eur, s tím, že od začátku roku každý měsíc dvojnásobně rostou.
Potenciál přilákal investory
Firma díky dosavadním úspěchům dosáhla na investici z fondů J&T Ventures a pražské turistické společnosti Prague Boats. Přesnou výši investice Davinci TS neuvadí, dle našich informací se však jedná o částku pohybující se okolo deseti milionů korun, která posune valuaci přibližně na milion euro. Peníze využije zejména na zahraniční expanzi a zároveň nábor dalších zaměstnanců.
„V cestovním ruchu a jeho rozvoji vidíme značné investiční příležitosti. Zakladatel projektu Davinci TS nás přesvědčil nejen svými zkušenostmi, ale především svou ambicí změnit stávající trh skupinových rezervací a produkt postavit na úroveň gigantů hotelového byznysu jakými jsou Amadeus nebo Priceline Group,“ komentuje investici Adam Kočík, Managing Director J&T Ventures.
Nejedná se přitom o první Ilyashův projekt, který působí v oblasti cestovního ruchu. Ještě během studia na škole rozběhl a vybudoval mezinárodní cestovní kancelář s pobočkami v pěti zemích, tu následně prodal a získané peníze použil na budovaní nové platformy.