Český startup Gamee se stal jedním z dodavatelů nových her pro Facebook Messenger

Jiří SvobodaJiří Svoboda

gamee1
0Zobrazit komentáře

Česká herní platforma Gamee prožívá v posledních měsících zajímavé období. Firma, která před téměř dvěma lety vzešla z úsilí spoluzakladatelů Lukáše Stibora, Jana Částka, Miroslava Chmelky a Boženy Řežábové, už během roku demonstrovala přímou spolupráci s NASA na hře Mars Rover. Zhruba před měsícem se taktéž stali hlavním dodavatelem miniher pro chatovací aplikaci Telegram, s tím, že nyní společnost oznámila další novinku v podobě spolupráce s Facebookem na nových Instant Games v Messengeru.

Již nějakou dobu jsou v Messengeru k dispozici basketbal i fotbal. Ty se s celkovým číslem 1, 5 miliardy přehrání těší velkému úspěchu a tak se Facebook rozhodl postoupit o krůček dál. Krom toho, že nové Instant Games, jejichž nabídku lze spustit kliknutím na ikonu gamepadu v hlavní liště aplikace, budou hratelné i v prohlížeči na PC. Už na začátku měsíce byl ostatně spuštěn desktopový herní klient Gameroom, který chce konkurovat i zavedenému Steamu.

john-1

Přečtěte si takéTým vývojářů z českého Shipita, prodaného za stovky milionů, přechází za Řežábem do GoodbabyTým vývojářů z českého Shipita, prodaného za stovky milionů, přechází za Řežábem do Goodbaby

České Gamee se pak stalo jedním ze čtrnácti dodavatelů Instant Games a kromě toho v posledních týdnech ohlásilo  i dva významné milníky – jejich původní platforma už má více než 1,5 milionů uživatelů, kteří si zahráli jejich hry dohromady už více než 100 milionkrát. Instant Games jsou v současné době dostupné v Messengeru na iOS a Android, naneštěstí ale pouze v třiceti zemích světa mimo Českou republiku. Celkově je k dispozici 17 k miniher, z čehož z produkce Gamee pochází prozatím jedna – Brick Pop, jednoduchá puzzle hra spočívající v odbourávání skupin barevných krychliček.

Facebook se těmito kroky taktéž vrací k hraní přes technologii HTML5 a doufá, že inovace přimějí uživatele v Messengeru trávit ještě více času. Otevírají se mu tím taktéž možnosti k dalšímu výdělku prostřednictvím reklamy na herní vývojáře. Nedávná studie Gamee odhalila, že uživatelé chatovacích aplikací stráví na minihrách průměrně 21 minut denně ve dvou různých konverzacích, což z této formy zábavy dělá i potenciálně dobrou formu výdělku.

gamee

slack_for_ios_upload_1024