Český startup GoOut od Mitonu míří se svým přehledem akcí a prodejem vstupenek do Berlína
Český startup GoOut, spadající do portfolia investiční skupiny Miton, který funguje jako průvodce pro kulturní akce od hudby přes divadlo až po výstavy včetně nákup vstupenek, expanduje do v pořadí již páté země. Konkrétně do Německa, přičemž cesta GoOutu začne nejdříve mapováním kulturního dění v Berlíně a festivalů po celé zemi. Prodej vstupenek a přehledy akcí pro další německá města budou následovat v průběhu příštího roku.
GoOut v minulosti expandoval do Polska, Finska či Estonska a na české verzi portálu si každý měsíc koupí vstupenku bezmála čtvrt milionu lidí. Nyní tedy chce GoOut na domácí úspěchy navázat i v sousední zemi. Česká služba má 300 tisíc registrovaných uživatelů a její mobilní aplikaci si dosud stáhlo bezmála 70 000 lidí.
„Berlín je logický první krok – intenzita kulturního dění je tam opravdu neuvěřitelná. Zároveň je to město, kam míří za kulturou spousta fanoušků z Čech i Polska, kde již působíme. Berlínská kulturní scéna je navíc těžká na orientaci, protože spousta míst nemá standardní web – dozvědět se o některých akcích vyžaduje skoro detektivní práci a výbornou znalost prostředí,“ říká k expanzi šéfka německé části projektu Emily Brandi.
„Berlín je kulturní metropole par excellence, s obrovským množstvím lokálních fanoušků i zahraničních návštěvníků – a přitom postrádá službu podobnou té naší. Kromě prodeje vstupenek totiž lidé na GoOutu najdou i špičkově zpracované kulturní inspirace v kompletní šíři, můžou si ukládat své oblíbené akce a umělce, zvát na ně další lidi… Přidaná hodnota „kulturního marketplace“ nám získala širokou uživatelskou základnu v Česku, věříme tudíž, že s tímto modelem uspějeme i v Německu,“ dodává Vojtěch Otevřel, jeden ze spoluzakladatelů a CEO společnosti.
Zákazníci podle něj na GoOut nechodí jen kvůli nákupu vstupenek, ale hlavně zjistit, co se kde děje. S tímto cílem chce GoOut uspět nejen v Česku a okolí. „Německem to samozřejmě nekončí, naším plánem je stát se kulturní službou číslo jedna i za Kanálem a dál,“ doplňuje Otevřel.
GoOut má například pro Prahu v databázi během jednoho roku přes 210 tisíc akcí. Další statisíce pak pokrývá redakce GoOut v Brně, Ostravě, Plzni a čtyřech největších polských městech. Společnost působí také ve Finsku a Estonsku, kde se stará o prodej vstupenek na tři největší pobaltské festivaly.