Český startup Pokeat hlásí po roce na trhu milionové tržby. Jeho jídlo na cesty začíná prodávat Alza

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

pokeat-michal-koci-petr-vakoc

Michal Kočí a Petr Vakoč z Pokeat

0Zobrazit komentáře

Na tuzemském trhu s alternativní stravou začíná být velmi rušno. Před rokem na něj dorazil startup Pokeat s přírodním jídlem na cesty ve formě pyré a začíná nabírat na obrátkách. Jeho přesnídávku do kapsy si oblíbilo už několik tisíc zákazníků a český startup, vedený Michalem Kočí a profesionálním cyklistou Petrem Vakočem, už vymýšlí další produkty.

Pokeat je 100% přírodní jídlo ve formě pyré, jehož základ tvoří chia a lněný lej, čirok, pohanka, ovoce a tři druhy proteinů a minerálů. Dle tvůrců neobsahuje žádný přidaný cukr, lepek ani GMO a má vysoký obsah proteinů, vlákniny a omega 3. Soustředí se tedy na nejdůležitější složky stravy a hodí se kdykoliv a kdekoliv, kde nemáte zrovna čas něco připravovat a potřebujete se zdravě najíst.

pokeat

„Oba jsme řešili problém, že sehnat zdravé jídlo bývá často značně komplikované a někdy prakticky nemožné. Já měl komplikace zejména na cestách, kterých absolvuji nespočet, Michal zase během pracovního nasazení,” vysvětluje Petr Vakoč, jenž se spojil s Michalem Kočím, aby společně vymysleli produkt, který vyřeší jejich častý problém.

Vznikl tak startup Pokeat, který nyní slaví první rok na trhu a úspěšně roste. Zatímco Michal Kočí se svými zkušenostmi ze světa e-commerce a financí projekt řídí jako CEO, Petr Vakoč, který na kole závodil i na Tour de France a olympiádě, se společně s výživovou specialistkou stará o samotný produkt a jeho složení.

eggs-vejce

Přečtěte si takéOnline supermarkety Košík.cz a Rohlik.cz končí s prodejem klecových vajecOnline supermarkety Košík.cz a Rohlik.cz končí s prodejem klecových vajec

„Po roce na trhu, kdy jsme prodávali Pokeat výhradně přes svůj e-shop, máme kolem 5 tisíc zákazníků. Měsíčně utržíme zhruba půl milionu korun a vše investujeme zpět do vývoje, přičemž se nám daří držet černá nula,“ říká pro CzechCrunch Michal Kočí, spoluzakladatel Pokeat. V průběhu léta chce startup přijít s dalšími novinkami a rozšířit svůj sortiment vedle současného pyré také o další doplňky stravy.

michal-koci-pokeat

Michal Kočí, CEO Pokeat

Až dosud probíhal prodej Pokeat takřka výhradně přes vlastní e-shop a jeho jídlo mělo v nabídce ještě několik malých cyklistických obchodů. Kočí s Vakočem však chtějí oslovit mnohem širší publikum, a proto se nyní Pokeat objeví také na Alze. Trvanlivé jídlo ve formě gelu je nabízeno ve čtyřech příchutích (jablko, skořice / limeta, citron / rybíz / višeň, kakao) a jedno balení vyjde na 69 korun.

Pokeat si zakládá na tom, že většina surovin pochází z České republiky a výroba probíhá výhradně v tuzemsku. Jakmile se ale startupu podaří rozšířit svůj sortiment, chce prorazit i v zahraničí. Ve druhé polovině letošního roku se má Pokeat objevit také na Slovensku a v Maďarsku.

pokeat2

Svůj první rok na českém trhu považují autoři Pokeat za úspěšný, i proto, že tu panuje vysoká konkurence. Alternativní nápoje nebo stravu prodává také Mana, Saturo či Anapur. „Je skvělé, že se nám v silné konkurenci podařilo uspět i bez velkých investic do marketingu. Svědčí to o kvalitě našeho produktu a potvrzují to prodejní čísla,“ dodává Michal Kočí a věří, že spolupráce s Alzou jeho produkty dostane k dalším zákazníkům.