Český startup Productboard získal v San Francisku od slavného fondu investici 8 milionů dolarů
Mezi nejžhavější startupy s českou stopou v Silicon Valley aktuálně rozhodně patří Productboard, který založili Hubert Palán (CEO, na snímku nahoře) a Daniel Hejl. Productboard vyvíjí nástroj pro řízení vývoje produktů a nyní oznámil významnou investici v rámci Series A ve výši 8 milionů dolarů (téměř 180 milionů korun), která mu pomůže v dalším rozvoji.
O to významnější investice je, že ji vede Kleiner Perkins Caufield & Byers, jeden z největších a nejuznávanějších VC fondů ve Spojených státech. Na 8 milionů dolarů se složili také současní investoři Productboardu, Index Ventures, Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital. Právě tato čtveřice již do českého startupu v roce 2016 investovala, tehdy to bylo v rámci seedu 1,3 milionu dolarů.
Productboard vytváří nástroj pro firmy a jejich produktové manažery, jimž dává holistický pohled na vývoj produktu a podněcuje získávání vstupů a feedbacku jak napříč firmou, tak od zákazníků. Startup založila česká dvojice Hubert Palán, který předtím působil jako VP v GoodData, a Daniel Hejl (CTO). Díky této české stopě má firma vedle San Franciska kanceláře i v Praze.
Nově získaná investice, kterou chce Productboard využít pro rozšíření obchodního a marketingového týmu a také produktového vývoje, je zajímavá i z toho pohledu, že se k ní v roli strategických angelů připojilo několik zajímavých osob: Eoghan McCabe a Des Traynor jsou spoluzakladatelé Intercomu, Clark Valberg spoluzaložil InVision a Larry Gadea stojí za startupem Envoy.
Ilya Fushman z Kleiner Perkins se zároveň stává členem představenstva Productboardu. Jde o stejného Fushmana, který ještě jako partner v Index Ventures (dříve působil v Dropboxu) domlouval předchozí investici. Před ní už do Productboardu investovali jen Rockaway Capital 400 tisíc dolarů, takže dohromady již český startup vybral 9,7 milionu dolarů (přes 215 milionů korun).
„Každá firma je dnes digitální, takže se každá firma musí zajímat o svůj digitální produktový design. Product Excellence již není volitelný. Dnes vznikají konkurenti v řádu měsíců, nikoliv let. Věrnost zákazníků klesá a uživatelé rychle přejdou ke konkurenci, která nabízí lepší produktový zážitek. Je proto dnes důležitější než kdy dřív dostávat na trh správné produkty co nejrychleji,“ uvedl Palán.
Jeho slova ostatně potvrzuje růst firmy. Ještě před dvěma lety měl Productboard 100 klientů, dnes již jeho služeb využívá přes 1 200 firem ze všech oblastí, včetně Zendesku, Avastu, Dellu nebo ServiceMax. Všem řeší Productboard stejný problém: zachycuje podněty z trhu a uživatelský feedback a pomáhá prioritizovat důležité věci během vývoje.