Český startup ProductBoard získává investici ve výši 1,3 milionů dolarů
Pokud bychom sestavili žebříček 10 nejnadějnějších českých startupů působících v americkém Silicon Valley, zcela s přehledem by se do něj dostala platforma ProductBoard, která produktovým manažerům usnadňuje lépe řídit vývoj produktů, o které se starají a zároveň jim pomáhá rozhodnout se, jakým směrem v rozvoji jejich funkcí pokračovat.
Společnost, která má kanceláře v Praze a San Franciscu, a kterou založilo duo Daniel Hejl (CTO) a Hubert Palan (CEO), který dříve mimochodem působil téměř 4 roky v dalším úspěšném českém startupu GoodData, nyní dokazuje, že velké naděje ji dávají i investoři.
ProductBoard totiž právě ohlásil novou investici ve výši 1,3 milionů dolarů (zhruba 32 milionů Kč), kterou získal od trojice investorů, kterými jsou američtí Index Ventures (mimo jiné investoři v Socialbakers), čeští Credo Ventures a také nový investiční fond zakladatele eshopu Mall.cz, Ondřeje Fryce s názvem Spread Capital.
“V dnešní době existuje jen minimum nástrojů, díky kterým mohou produktové týmy lépe rozumět svým uživatelům. Celý tento proces bývá ve firmách extrémně roztříštěný,” říká Ilya Fushman, partner Index Venture a dřívější šéf produktu v Dropboxu. “Produktové týmy se často řídí podle požadavků svých nejhlasitějších zákazníků a přidávají funkce, aniž by přesně věděly, jaký problém to má řešit.”
Zajímavostí pak mimo jiné je, že do společnosti cca před rokem investovala 400 tisíc dolarů i česká investiční skupina Rockaway, čímž se ProductBoard dostává z pohledu investic na celkových 1,7 milionů dolarů.