Český streetwearový a teniskový obchod Queens loni utržil přes 190 milionů korun a jde dál do Evropy
Lenka Ondruchová, zakladatelka Queens
Český obchod s teniskami a streetwearem Queens v prosinci oslavil už patnáct let na trhu a při té příležitosti spustil globální e-shop v anglickém jazyce, aby se mohl zaměřit na svou expanzi do zahraničí. Prozatím téměř tři čtvrtiny jeho tržeb plynuly z Česka a v loňském roce se obrat Queensu dostane přes 190 milionů korun, jak zástupci firmy prozradili ještě před finalizací účetní závěrky pro CzechCrunch. To odpovídá plánovanému růstu o zhruba 10 procent.
Loni v září Queens spustil slovenský e-shop queens.sk, od roku 2017 je v provozu německý iqueens.de a nově funguje také globální web queens.global. V roce 2018 do zahraničí směřovalo přibližně 30 procent veškerých objednávek a letos chce Queens, který už v roce 2003 založila Lenka Ondruchová (na úvodní fotce), svou pozici na dalších evropských trzích ještě posílit.
V loňském se roce se nejvíce objednávek mimo Českou republiku posílalo na Slovensko, kde naši východní sousedé utratili kolem 40 milionů korun. Celkem se v Queensu v roce 2018 prodalo zhruba 50 tisíc párů tenisek a přes 90 tisíc kusů oblečení a doplňků. Pokud by vás zajímalo, jaké boty se prodávaly vůbec nejčastěji, šlo o sněhobílé Nike Air Force 1. Ostatně právě tento dlouhodobě populární model byl prvním značky Nike, který kdy v Queensu prodávali.
„Naší ambicí pro nadcházející měsíce je dostat se na větší evropské trhy, jako je Velká Británie, Francie nebo Itálie, ale také do Polska nebo Maďarska. Globální verze e-shopu bude takovým lakmusovým papírkem, co nám pomůže otestovat zájem zákazníků. Ukáže, na které státy bychom se měli víc zaměřit a v budoucnu pro ně třeba připravit i lokální jazykovou mutaci,“ říká Adam Šitavanc, který má v Queensu na starosti byznys.
Celkové zahraniční tržby Queensu meziročně rostou o stovky procent a na rok 2019 plánuje mimo Českou republiku obrat v řádech vyšších desítek milionů korun. Na doručování do ciziny v Queensu spolupracují s Balíkobotem a Zásilkovnou a stále více se prodává i merchandising. Loni tuzemský obchod prodal kolem 7 tisíc kusů zboží v celkové hodnotě 3,3 milionu korun, přičemž největší úspěch měly dvě společné kolekce s Maximem Habancem (Skate of Mind).
„První byla kompletně vyprodaná za tři minuty, druhou jsme vyrobili ve větším objemu a vyprodala se za půl hodiny. Velký zájem byl i o kolekci s VR / Nobody, která se vyprodala za čtyři minuty. Poptávka byla tak obrovská, že jsme ji celou nechali vyrobit znovu. Skvěle se prodávaly i tři kolekce FCK THEM a Azurit Kingdom. Letos chystáme kolaboraci s Viktorem Sheenem (mikiny budou venku tento týden), další merch s Maxem Habancem ve větším počtu kusů a vlastní kolekci oblečení,“ popisuje pro CzechCrunch mluvčí Queensu Klára Pačesová.