Český výrobce müsli Mixit za uplynulý rok utržil rekordních čtvrt miliardy korun a jde do Maďarska

mixit-tomas-huber-martin-wallner-top

Spoluzakladatelé Mixitu Tomáš Huber a Martin Wallner

Již osm let prodává tuzemský Mixit ve svých tradičních tubusech různé druhy müsli a kaší a uplynulý fiskální rok, který skončil v březnu, pro něj byl dosud tím vůbec nejúspěšnějším. Pražská firma během něj utržila 248 milionů korun, což představovalo růst tržeb o 28 procent. Svůj růst chce letos Mixit potvrdit i expanzí do Maďarska, které bude po České republice, Slovensku a Polsku čtvrtou zemí, kde se jeho produkty objeví.

Mixitu se daří pravidelně růst z několika důvodů. Jednak v posledních letech významně optimalizoval svou výrobu a další procesy, neustále přichází s novými produkty a také je o něj větší zájem i za hranicemi. Růst byznysu potvrdila loňská předvánoční špička, kdy z výrobní linky v pražské Michli poprvé v historii odcházelo přes 10 tisíc tubusů s müsli a kašemi denně.

mixit-web

„V uplynulém roce jsme se soustředili především na naši centralizovanou výrobu a expedici. Instalovali jsme dvě nové výrobní linky a změnami v procesech se nám podařilo stlačit chybovost blízko k nule,“ komentuje výsledky Mixitu za uplynulý fiskální rok Martin Wallner, který firmu založil spolu s Tomášem Huberem (na úvodní fotce zleva).

I vzhledem ke zmíněným vylepšením je prý firma připravena na další růst a zároveň díky tomu dokázala za uplynulý rok představit hned 43 nových produktů a také tři úplně nové produktové řady. Nově mohli zákazníci kupovat také oříšková másla Mixitelly, nápoje Drink Mixit a slanou oříškovou řadu a v nejednom z nich se česká firma věnovala moderním trendům jako paleo, veganství či ekologie.

mchive-mcdonalds

Přečtěte si takéVe Švédsku postavili nejmenší pobočku McDonald’s. Slouží jako nápaditý včelí úl

Byznys Mixitu navíc podpořila i nová služba Klub předplatitelů, která za necelý rok od spuštění hlásí už téměř 3 tisíce členů a do konce roku 2019 je v plánu získat ještě alespoň jednou tolik. Úspěšně firma otestovala také vlastní výdejní automaty a pak je tu zmíněné zahraničí.

Nejvíce Mixit táhne Polsko, kde meziročně vyrostl o 192 % (v Česku to bylo o 22 %). Podíl slovenského e-shopu zase tvoří už 14 % celkových tržeb. I v následujícím roce mají růst táhnout především zahraniční trhy, nově s Maďarskem. Tam by se Mixit rád dostal do dvou let do černých čísel. „Našim cílem je dostat se v Maďarsku do dvou let do černých čísel, ale tajně doufáme, že se nám to podaří dříve,“ doplňuje kolem spuštění Mixit.hu druhý ze zakladatelů Tomáš Huber.

Ondřej Holzman

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.