Český výrobce zahradní techniky oživil legendární Babettu. Nový moped je plně elektrický

Na popularitu oblíbené značky navazuje firma Hecht s novinkou jménem Betis, cena začíná na 30 tisících korun.

Peter BrejčákPeter Brejčák

moped0

Foto: Hecht

Hecht Betis vychází z legendární Babetty

0Zobrazit komentáře

Mopedy Babetta byly za komunismu v Československu populární natolik, že se z nich stalo nedostatkové a takzvaně podpultové zboží, na nějž se dělaly pořadníky. Český řetězec se zahradní technikou Hecht Motors se rozhodl na legendární model navázat a oživit jej. Pod značkou Hecht Betis začal nabízet plně elektrický stroj, který z Babetty vychází.

Moped Betis je dvoumístný a homologovaný pro silniční provoz, disponuje elektrickým motorem o výkonu 800 W a na jedno nabití ujede 40 kilometrů. Pokud by výkon motoru nebo kapacita akumulátoru nedostačovaly, je možné dojezd zvýšit pomocí šlapání do pedálů obdobně jako na elektrokole. Jeho cena začíná na bezmála 30 tisících korun.

Babetta byla v Československu oblíbena zejména za komunismu. Výroba mopedů této značky začala na Slovensku v roce 1971, v průběhu patnácti let z výrobních linek Povážských strojíren sjely statisíce mopedů, řada z nich skončila u zákazníků v zahraničí. V roce 1986 byla produkce přestěhována do jiného závodu na jihu země a později ukončena.

Různé značky jednostopých vozidel z dob minulých se snažilo se střídavými úspěchy oživit již několik výrobců. Na legendární skútr ČZ přezdívaný prase chtěla elektrickým modelem navázat firma Čezeta, která získala přízeň investorů přes crowdfunding, nakonec ale skončila v insolvenci. Opavská firma Motoscoot pak nabízela novou generaci mopedu Pionýr vybaveného asijským čtyřtaktním motorem a před čtyřmi roky přišla rovněž s prototypem elektrické verze.

Hecht byl založen českými majiteli v roce 1994. První výrobky pro zahradu uvedl na trh v roce 1998. V současnosti je jedním z největších distributorů zahradní techniky a podle statistik také největším výrobcem a prodejcem elektrických skútrů a motocyklů.

Brněnské Centrum dopravního výzkumu letos v únoru informovalo, že lidé loni zaregistrovali 1 500 elektromotocyklů, o rok dříve 1 639, v roce 2019 to bylo 1 071. Celkem je jich v Česku registrováno 6 500, uvedlo centrum. Největší zájem mají lidé o elektrické skútry. Celkem je v Česku registrovaných 1,25 milionu motocyklů.

S přispěním ČTK.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.