Cestování po Česku a lokální zážitky táhnou. Slevomat letos zaznamenal nejlepší letní sezonu své historie
Budování byznysu v oblasti cestovního ruchu je v posledním roce a půl jako jízda na horské dráze, což samozřejmě ovlivňuje i největšího tuzemského prodejce cestování a zážitků. Slevomat se za loňský rok navzdory výraznému propadu tržeb dokázal udržet v zisku, a to zejména díky rekordní letní sezoně, kdy zákazníci ve velkém nakupovali pobyty v Česku. Letošní letní měsíce portálu přinesly v meziročním srovnání dokonce ještě lepší výsledky.
Slevomat v období od června do září zprostředkoval objem transakcí ve výši 750 milionů korun, což je čtyřicet procent celého objemu loni, kdy dosáhl na 1,8 miliardy korun. Zároveň jde o nejlepší letní sezonu v jedenáctileté historii společnosti, která zároveň očekává, že podobně rekordní budou i letošní Vánoce a překonají historicky nejlepší rok 2019.
„Nejúspěšnější jsme byli v létě s prodejem tuzemských dovolených. V tomto ohledu jsme dokonce v prodejích o patnáct procent překonali i loňské léto, kdy Češi kvůli covidu ve velkém zůstávali během prázdnin v Česku. Podařilo se nám ve srovnání s předpandemickým rokem 2019 navýšit nabídku ubytování o 35 procent,“ hodnotí ředitel Slevomatu Ladislav Veselý, který se vedoucí role ve firmě ujal těsně před vypuknutím pandemie koronaviru.
Veselý za dva hlavní faktory rostoucí nabídky označil nízký počet zahraničních návštěvníků v turisticky atraktivních místech a zároveň ceny pobytů, které v průměru klesají již druhým rokem. Češi na Slevomatu přitom v průměru za jeden pobyt utratili pět tisíc korun, největší zájem projevovali o Prahu a Karlovarský kraj, posléze nejvíc rostly prodeje do Polska, na Slovensko a do Maďarska.