Cestovatelský portál Travelking loni vyrostl na 270 milionů. S Němci v zádech mění byznysovou strategii

V říjnu přešel brněnský projekt pod křídla německého Travelcircusu, po fúzi chce nabízet více zážitkových pobytů.

Peter BrejčákPeter Brejčák

peter-kosa-a-tomas-cmelik_1-regular

Foto: Travelking

Peter Kóša a Tomáš Čmelík, zakladatelé Travelkingu

0Zobrazit komentáře

I když byl loňský rok turbulentní, cestovatelský portál Travelking dokázal meziročně v obratu vyrůst o 64 procent a dosáhl téměř 270 milionů korun. Ziskovost se zvýšila na 15 milionů korun z předloňských čtyř milionů. V říjnu zároveň změnil majitele, když v transakci za více než 100 milionů korun putoval do německých rukou. A vzhledem k této fúzi nyní chystá změnu byznysové strategie.

Největší podíl na loňském obratu Travelkingu měly tuzemské pobyty, v průměru jich zákazníci nakupovali 120 denně, přičemž v nabídce je aktuálně v devíti zemích celkem 700 hotelů. Cílem projektu je navýšit tento počet na tisíc.

„Nejvyšší poptávka byla po zážitkových pobytech, kdy kromě ubytování zákazník vybírá i lístky na nějakou atrakci,“ komentuje ředitel Travelkingu Peter Kóša. Desetinu z celého ročního obratu portálu zajistily právě tyto nabídky ubytování spojené se vstupy do filmových studií Harryho Pottera, Disneylandu či aquaparku Tropical Island.

Podobně jako i předloni přitom portál v průběhu roku zaznamenal výrazné výkyvy v poptávce. „Leden byl poznamenaný covidovými opatřeními, následoval šok z válečného konfliktu, kdy bezprostředně po něm obecně klesl zájem o cestování. Naopak květen byl nejsilnějším květnem za celou historii firmy. Češi už se zkrátka nemohli cestování dočkat,“ komentuje Kóša.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak dodal, podzimní měsíce se nesly ve znamení výrazného nárůstu zájmu o zájezdy do Polska, což loni zaznamenal také konkurenční portál Slevomat. Zájem byl podle Kóši také o Maďarsko, převážně o termální lázně, u kterých se poptávka zdvojnásobila.

Pro rok 2023 je v plánu změna byznysové strategie s ohledem na fúzi s berlínským startupem Travelcircus. „Po celou dobu fungování byl Travelking v zisku, a to i v době covidu. Nyní se však orientujeme primárně na růst s cílem stát se v kategorii zážitkových pobytových balíčků evropskou jedničkou,“ dodává Kóša.

CzechCrunch Jobs