Chceme malé a střední podniky motivovat k udržitelnosti, říká Vratislav Žáček z Generali České pojišťovny

Filip HouskaFilip Houska

zacek-gcp

Foto: Generali Česká pojišťovna

Vratislav Žáček z Generali České pojišťovny (druhý zprava) a zástupci startupu CleverFarm

Udržitelné podnikání se dá definovat různě. Některé firmy mohou vyrábět například nové produkty z plastových odpadů, jiné naopak fungovat především na obnovitelné energii. A byť je možností celá řada, v jádru byznysu stojí vždy především uvědomělejší chování vůči přírodě. Generali Česká pojišťovna se nyní rozhodla tento typ podnikání podpořit.

Největší pojišťovna v zemi se do této oblasti naplno pustila v rámci soutěže SME EnterPRIZE, ve které s odbornou porotou hledala podniky, jež mají ekologický přístup k podnikání ve své DNA a obtáčí okolo něj své byznysové zaměření. Ocenila desítku nejlepších, které mimo finanční výhry získaly ocenění i mediální propagaci firem v Česku i zahraničí.

Jedním z finalistů je například český CleverFarm, který se mimo jiné umístil v našem žebříčku Udržitelný byznys roku ’21. Specializuje se na vývoj chytrých řešení, například senzorů, díky nimž mohou zemědělci lépe pracovat se zdroji okolo sebe a šetřit tak nejen vodu a půdu, ale také hnojiva. To má ve výsledku pozitivní dopady na krajinu, v níž farmáři hospodaří.

„Chceme téma udržitelného podnikání rozšířit mezi co nejvíce malých a středních firem v Česku. Malé a střední podniky jsou základním stavebním kamenem české ekonomiky. Podporou transformace k jejich udržitelnému fungování je chceme motivovat,“ říká k projektu pod taktovkou Generali České pojišťovny manažer soutěže SME EnterPRIZE Vratislav Žáček.

ekofarmajavornik

Foto: Generali Česká pojišťovna

Josef Tománek z Ekofarmy Javorník

Vedle CleverFarm v prvním ročníku soutěže bodovaly také společnost Stabilplastik, vyrábějící palety ze zbytkových směsných plastových odpadů, a Ekofarma Javorník, která hospodaří v systému ekologického zemědělství. Právě podobné podniky a jejich přístup k udržitelnosti chce Generali Česká pojišťovna podporovat.

„Vnímáme to i tak, že obchodní modely malých a středních firem mohou významně přispět k dlouhodobému úspěchu i rychlejšímu zotavení po ekonomicky složitých obdobích,“ doplňuje Žáček. Z prvního ročníku soutěže navíc vzešla další doplňková aktivita v podobě tematických workshopů, které mají udržitelné aktivity podpořit.

První ze tří plánovaných workshopů již proběhl a nabízel pohled jak do problematiky každodenních udržitelných praktik, které by firmy měly zapojovat do svých byznysů, tak do oblasti regulace uhlíkové stopy a jejího ovlivňování. Vystoupil na něm i Viktor Třebický z organizace CI2, který počítá uhlíkovou stopu firem a v rozhovoru pro CzechCrunch vysvětloval, proč ještě není na změnu v přístupu k ochraně planety pozdě.

„Probíhající klimatická změna je nepopiratelným faktem, ze kterého pramení celá řada rizik. Prostřednictvím workshopů bychom lidem a firmám rádi ukázali cesty, jak se udržitelnějším přístupem k podnikání zabývat, a věříme, že jim dokážeme spolu s hosty poskytnout cenné rady,“ uvádí Vratislav Žáček.

Ve čtvrtek 7. října plánuje Generali Česká pojišťovna navázat dalšími přednáškami, zaměřenými na dotace na udržitelné projekty, přičemž první trojici workshopů uzavře téma udržitelného marketingu, naplánované na 14. října.

Partnerem článku je společnost Generali Česká pojišťovna. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.