Chtějí změnit zajetá pravidla v herním průmyslu a dát prostor menším. Češi je podpořili miliony

Mladý startup připravil online prostor, který funguje jako e-shopové prostředí pro vývojáře her. Je to pro ně prý změna pravidel.

Iva BrejlováIva Brejlová

petr-sima_michal-ciffra-2-regular-min

Foto: Jan Nechvíle / Depo Ventures

Petr Šíma a Michal Ciffra, zakladatelé Depo Ventures

0Zobrazit komentáře

Po světě existuje více než padesát tisíc herních studií a každý den vychází přes 1 200 nových her. Když ale malí vývojáři chtějí své dílo dostat k zákazníkům, mají jen omezené možnosti, respektive platformy jako Steam, Epic Games Store či GOG. Startup s polskými kořeny Fungies to chce změnit. Postavil platformu, kterou zaujal i investory včetně českých Depo Ventures či Czechfounders.VC, Necto Labs nebo StartupYard.

„Pevně věříme, že hodnota herního obchodu bude v nadcházejících letech nadále stoupat. Hráči už nyní utrácejí stovky miliard dolarů ročně za položky a aktiva ve hře, ať už jde o web2 nebo web3. Naším posláním je vybavit herní studia nezbytnými nástroji, aby své produkty mohla sama publikovat a nabídnout je přímo hráčům,“ říká Duke Vu, generální ředitel Fungies.

Investiční kolo vedli Czechfounders.VC, kteří do Fungies posílají 250 tisíc eur (více než šest milionů korun), Nectolabs se podílejí částkou 150 tisíc dolarů (3,3 miliony korun), Depo pak přidává 100 tisíc dolarů (2,2 miliony korun). Kolo bylo realizováno prostřednictvím SAFE, tedy zjednodušené konvertibilní půjčky. Jde o pre-seedové kolo a účastnili se ho ještě CV VC, Outlier Ventures a Tatum.

Fungies popisují investoři jako Shopify pro herní průmysl. Platforma vyznává filozofii no-code, tedy programování bez kódu, a díky tomu umožňuje uživatelům (herním studiím), aby si sami založili webový obchod během pěti minut, uvádí. A přitom si ho přizpůsobili podle svých představ. Včetně barevných schémat, různých druhů písem či rozložení.

Zároveň poskytuje hráčům rozmanitou škálu platebních metod, včetně kreditních karet a více než 250 alternativních možností nákupu her nebo herních předmětů uvnitř her. Hlavní výhoda je ale ještě o kus dál, řeč je o možnosti studií obejít třicetiprocentní provizi, kterou si Steam při prodeji přes svůj webový obchod účtuje.

Jako konkurent Steamu se nicméně Fungies neoznačuje, představuje prý spíš další prodejní kanál. „Řeší mnohem širší problém nezávislých herních studií a developerů efektivně vydat, distribuovat a monetizovat své hry. A demokratizují tak celé odvětví,“ uvádí Michal Ciffra, partner Depo Ventures. Zmiňuje, že Fungies mohl déle sledovat prostřednictvím programu Tatum Blockchain Accelerator, který Depo spoluzakládalo.

Platforma umožňuje studiím spravovat své vlastní komunity a zachovat si přístup k důležitým zákaznickým datům, jako jsou e-mailové adresy či nákupní chování. V budoucnu hodlá rozšířit své služby i na mobilní herní studia tak, aby mohla prodávat herní předměty, aktiva a měny prostřednictvím svých e-shopů.

Celkově hraje na světě hry více než 3,2 miliardy lidí. A podle předpokladů poroste celosvětový trh s videohrami mezi lety 2023 a 2027 tempem 7,9 procenta ročně, takže objem trhu vystoupá na víc než 520 miliard dolarů.

Tým Fungies.io působí v Polsku, firma je registrována v USA a má kanceláře v kalifornském Palo Alto. Během následujících dvanácti měsíců chce startup získat dva tisíce herních vývojářů a vydavatelů her.

Čerstvé finance chce směřovat do posílení produktového týmu a spuštění první verze platformy, kterou si představuje do konce letošního září. Projekt je ve velmi rané fázi, i tak v červnu navštívilo jeho web sedmnáct tisíc lidí, eviduje celkem 2,8 tisíce aktivních uživatelů.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina