Chytré oblečení, které nepropotíte ani neumažete. Chrudimský CityZen atakuje tržby 200 milionů

Značka roste navzdory nelehké situaci v módním průmyslu. Rozšiřuje také síť svých kamenných prodejen, chce být v každém krajském městě.

Peter BrejčákPeter Brejčák

mnf_8977

Foto: CityZen

Zakladatelé značky CityZen Martin Burkoň, Pavel Hrstka a René Němeček

0Zobrazit komentáře

Myšlenka vyvinout unikátní bavlněné triko, na kterém není vidět pot, odolá špíně a snižuje zápach, vznikla v hlavě svých tvůrců už v roce 1995. Světlo světa ale chytré oblečení s těmito vlastnostmi pod značkou CityZen spatřilo teprve před šesti lety. Od té doby si postupně podmaňuje zákazníky a jen za rok 2023 hlásí obrat ve výši 191 milionů korun s provozním ziskem devatenáct milionů. Příští rok chce v tržbách překonat hranici 200 milionů, za tímto účelem mimo jiné rozšiřuje i své kamenné prodejny.

Podle spoluzakladatele CityZenu Pavla Hrstky se značce daří růst navzdory celosvětovému poklesu v módním segmentu. „Celý módní průmysl čelí enormnímu tlaku kvůli zvyšování cen vstupů, energií a dlouhodobě nepříznivé ekonomické situaci. CityZen roste navzdory tomuto nepříznivému vývoji,“ komentuje z pozice ředitele společnosti.

Hrstka je jedním ze tří spoluzakladatelů značky, nápad ale původně vznikl v hlavě Reného Němečka ještě v polovině devadesátých let. Společně s Martinem Burkoněm přetavili začátkem roku 2018 po letech testování ideu odolného oblečení ve skutečnost. V prosinci stejného roku pak prodali první triko. Od té doby vyrobili již více než půl milionu triček.

V příštím roce chce značka vyrobit dalších 160 až 200 tisíc kusů oblečení, již delší dobu přitom nejde jen o trička, ale také košile či spodní prádlo pro ženy i pro muže. Do budoucna chce přidávat také zdravotní produkty a další druhy oblečení. Díky tomu se firmě daří dlouhodobě růst.

Ruku v ruce s tím rozšiřuje také své prodejny po celém Česku. Loni šlo o pobočky v Praze a Hradci Králové, letos o Brno a Olomouc. Dlouhodobým cílem je být ve všech krajských městech. „Offline prodeje v rámci kamenného retailu představují až 60 procent celkového fashion segmentu v Česku a my tento trend nechceme ignorovat,“ vysvětluje Hrstka.

Nové prodejny jsou koncipovány jako maloformátové s průměrnou plochou kolem čtyřiceti metrů čtverečních, přičemž největší z nich bude otevřena v Ostravě. Investice do zprovoznění nové prodejny se pohybují kolem 1,7 milionu korun, zatímco roční náklady na provoz čítají přibližně 2,5 milionu korun.

Aktuálně CityZen zaměstnává padesát lidí a vzhledem k rozvoji sítě kamenných prodejen bude číslo navyšovat. „Naše cíle jsou jasné – chceme vrátit slávu českému textilnímu průmyslu a ukázat, že české firmy umí vyrábět oblečení špičkové kvality. Do budoucna se nevyhneme otázce vlastní výroby, jelikož kapacity externích dodavatelů z řad lokálních textilek jsou omezené,“ dodává Hrstka.

citizenbrno_01

Foto: CityZen

Prodejna CityZen v Brně