Čínský e-shop Alibaba bude pro prodej aut využívat obří automat
Jedna z nejvýznamnějších společností na poli e-commerce, čínská Alibaba, chystá zprovoznit zajímavou metodu, jak si lidé budou nakupovat nová auta. Podle tohoto giganta by totiž zákazníci nemuseli chodit do specializovaných obchodů, ale mohli by se obsloužit sami pomocí dedikovaných výdejních automatů.
Takový automat má vypadat jako moderní několikapodlažní parkoviště, kde budou zaparkována konkrétní, zpravidla luxusnější značky aut (například Volvo, Audi, BMW, Mercedes-Benz, Maserati nebo i Ford, se kterým Alibaba podle všeho uzavírá partnerství). Nicméně až obsluha mát být tím, co z těchto automatů udělá něco výjimečného.
Nezbytnou součástí je mobilní aplikace Taobao, kterou si zájemce musí stáhnout do telefonu. Pomocí ní si následně vybere z nabídky konkrétní auto, případně může jakékoliv jiná auta vyfotit na ulici a aplikace díky rozpoznávací technologii pozná, jestli tento vůz je v nejbližším automatu v nabídce, či nikoliv. V rámci procesu objednání vybraného vozu musí uživatel sám sebe ověřit svým obličejem a zadáním daných údajů. Po této fázi si může vůz zarezervovat k třídenní testovací jízdě nebo jej rovnou na dálku koupit.
Pokud se zájemce nejprve rozhodne k testovací jízdě, přijde k samotnému automatu, oskenuje svou tvář na speciální čtečce a vůz následně sjede přímo k němu. Po zkušebním období pak uživatele aplikace upozorní na to, že má vůz vrátit zpátky do automatu, případně jej vyzve k zakoupení. Služba však bude dostupná pouze pro prémiové zákazníky Alibaby a bude mít jistá omezení – konkrétní vůz si bude moct dotyčný půjčit pouze jednou a do dvou měsíců pak maximálně pět aut.
Tyto výdejní automaty, respektive celá služba, má odstartovat již v lednu příštího roku, a to konkrétně ve městech Šanghaj a Nanking.
https://www.youtube.com/watch?v=NvJFluC3A5s
Foto: Reprofoto, YouTube