Coworking HubHub se na pražských Příkopech rozrostl o další patro. Poslouží větším firmám a startupům

Michal PtáčekMichal Ptáček

hubhub-na-prikopech-mm
0Zobrazit komentáře

Loni otevřený coworkingový prostor HubHub je jedním z mnoha nových coworkingových hráčů, kteří se snaží prorazit na českém trhu. Připravovaný americký WeWork, nizozemské Spaces nebo již aktivní polský Business Link, to vše jsou společnosti, které v poslední době rozvířily už tak aktivní tuzemskou coworkingovou síť. A právě HubHub, nacházející se na pražských Příkopech, patří mezi ně.

V souvislosti s expanzí nyní mezinárodní coworkingový hráč, za nímž stojí původem slovenská developerská firma HB Reavis, otevřela nové patro o ploše 1 500 metrů čtverečních. Ty na rozdíl od předchozích 2 000 metrů čtverečních v pátém patře v domu Na Příkopě 14, které poskytují útočiště především freelancerům a menším firmám, nabídnou standardní kancelářské prostory projektům a firmám o velikost 12 až 32 osob.

hubhub-na-prikopech-2

Breakout zóna

Výsledkem je zavedení nového typu členství s názvem TeamCell, které mimo jiné umožňuje do každé jednotky zabudovat vlastní zasedačky, telefonní budky nebo kávový koutek a co nejvíce tak prostor stylizovat a modifikovat podle potřeb každého klienta. Služba však dle zástupců HubHubu míří i na firmy, které jsou v přechodné fázi, například z důvodu výstavby nových kanceláří. To je případ i německého autobusového přepravce Flixbus, který se do prostorů přesunul na následujících šest měsíců, než dokončí své vlastní pražské sídlo.

yemi-ad1

Přečtěte si takéYemi A.D.: Od začátku jdu za svým snem. Jsem hrdý, že můžu ve světě reprezentovat Českou republikuYemi A.D.: Od začátku jdu za svým snem. Jsem hrdý, že můžu ve světě reprezentovat Českou republiku

Design a výstavbu nových prostor HubHubu ve čtvrtém patře si stejně jako v první fázi vzalo na starost architektonické studio Perspektiv. To v Praze stojí například za výstavbou karlínské sídla technologické firmy STRV, v Brně naopak studio vytvořilo stylové kanceláře pro vývojáře z The Funtasty.

Navíc se nejedná se o poslední aktivity HubHubu na tuzemském trhu. Už brzy totiž tento rychle rostoucí coworkingový hráč, která má pobočky v Bratislavě, Varšavě, Budapešti a nově také v Londýně, otevře nový prostor ve zrekonstruovaném Paláci ARA na pražském Jungmannově náměstí, kde zájemcům nabídne v pěti patrech celkovou plochu o rozměrech kolem 2 700 metrů čtverečních.

hubhub-na-prikopech-1

Breakout zóna

hubhub-na-prikopech-3

Kanceláře

hubhub-na-prikopech-4

Kuchyňka

hubhub-na-prikopech-5

Kuchyňka

Liftago se spojuje se Zásilkovnou a začne vedle lidí přepravovat i balíky. Doručí je do 90 minut

ondrej-kratky-liftago-top4

Foto: Liftago

Ondřej Krátký, CEO Liftaga

0Zobrazit komentáře

Nejprve přeprava lidí, pak jídla a nakonec balíčků. Směr, kterým se ubírají novodobé přepravní služby, jež chtějí své řidiče využívat naplno a dát jim možnost dodatečného výdělku, otevírá zcela nové možnosti městské přepravy. Množství taxíků a dalších alternativních služeb tak místo pasažérů naloží třeba i jídlo, které z restaurace převeze až k zákazníkovi, a teď se k tomu v rámci Česka připojí i balíky.

Český přepravní startupu Liftago zahajuje spolupráci se Zásilkovnou a tím pádem tedy i se všemi e-shopy, které standardně doručení do jedné z poboček Zásilkovny nabízejí. V praxi to bude fungovat tak, že si zákazník při dokončování nákupu vybere z přepravních možností express doručení a zadá tím požadavek na jednoho z řidičů Liftaga v okolí, který balíček vyzvedne a po cestě ho zákazníkovi doručí. Může tím tak vyplnit čas při čekání na další cestující nebo jen rozšířit běžné jízdy.

Podobně jako například expresní doručení z online supermarketů bude pochopitelně služba stát více, než je klasické doručení na prodejnu. V průběhu času, pokud se koncept osvědčí, může nicméně přijít nejen zlevňování, ale také zapojení dalších partnerů. „Nabídku našich služeb vnímám jako digitální logistickou platformu s širokou nabídkou logistických řešení a nový model doručení zásilky od Liftaga budeme zařazovat přímo do našeho systému Zásilkovny zpočátku jako prémiovou službu pro naše e-shopy a klienty,“ říká zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

liftago_driver

Foto: Liftago

Aplikace Liftago

Cena takové prémiové služby sice bude logicky vyšší, ale jsem přesvědčená, že si své klienty najde. Protože záruka doručení zásilky do hodiny nebo 90 minut je pro určitý typ zákazníků čím dále častěji vyhledávaná služba,“ doplňuje Kijonková, jejíž firma loni utržila 790 milionů korun. Start služby ve spolupráci s Liftagem by měl proběhnout ve druhém čtvrtletí letošního roku, zpočátku v Praze, včetně okolních oblastí jako Říčany, Kladno či Ruzyně. Později by se služba měla rozšířit do Brna či Ostravy.

Cílem Liftaga je dosáhnout na stav, kdy je většina aut v ulicích vytížená, ať už více lidmi při přepravě najednou, nebo třeba zapojením doplňkových služeb tak, aby auta nemusela stát nebo takzvaně jezdit naprázdno. „Naší vizí je menší počet komerčních přepravců, kteří jsou vytížení z různých zdrojů poptávky, ať už jde o taxi, nebo přepravu zásilky. Proto chceme využít stávající vozy naplno a v průběhu celého dne,“ říká jeden ze spoluzakladatelů startupu Liftago Ondřej Krátký.

tesla-model-y-teaser

Přečtěte si takéTesla odhalí za necelé dva týdny nový Model Y. Půjde o prostornější SUV na základech Modelu 3Tesla odhalí za necelé dva týdny nový Model Y. Půjde o prostornější SUV na základech Modelu 3

Tohle vše je ovšem pouze jeden z prvních kroků z dlouhodobého plánu Liftaga, které má dnes již přes 1 500 aktivních řidičů a na půl milionu zákazníků. Po expresních zásilkách se bude český startup věnovat i řešení tzv. poslední míle, stejně jako komplexnějším kurýrním zásilkám. A zatímco pro samotné řidiče tento krok znamená další možný kanál přivýdělku, například Zásilkovna, se kterou se Liftago v úvodu spojuje, chce v doručování balíků konkurovat České poště.

simona-kijonkova-zasilkovna2

Foto: Zásilkovna

Zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková