Kickstarter spouští službu Live, pomocí které je možné se v přímém přenosu spojit s tvůrci projektu
Crowdfunding je populární způsob, jak pro svůj projekt získat potřebný obnos peněz od lidí, na které zapůsobil. Na takové bázi funguje i světově oblíbený portál Kickstarter, který za sedm let účinkování poskytl zázemí okolo 114 tisícům úspěšných projektů. Toto číslo by se však mohlo v následující době zvýšit. Platforma totiž spouští službu, kde bude možné tvůrčí prezentace produktů živě sledovat a zapojovat se do nich.
Nový nástroj pod označením Kickstarter Live je vyústěním rostoucího trendu streamovacích služeb, na který se adaptovaly i sociální a multimediální giganti jako Facebook nebo YouTube. V rámci crowdfundingového financování dává tato funkce velký smysl: zájemci naživo uvidí tvůrce, kteří budou svůj projekt před celým světem prezentovat, a mohou s nimi pomocí vestavěného videochatovacího rozhraní komunikovat.
Účelem celé této služby je přinést do platformy prvek přímé interakce. Pocit komunikace v živém přenosu je nepochybně přesvědčivější a osobnější. Zájemci se mohou konkrétních tvůrců zeptat na cokoliv, co je zajímá, respektive na cokoliv, co by je motivovalo projekt podpořit. Ostatně celá tato funkcionalita má daleko širší využití. Tvůrci mohou pořádat pravidelné Q&A sessions, poskytovat informace o aktuálním vývoji daného projektu a mnoho dalšího. Důležitým prvkem je i zpětné přehrání všech záznamů, které byly uskutečněny.
Kampaně na Kickstarteru již od roku 2009, kdy byla platforma založena, nasbíraly přibližně 2,7 miliard dolarů (cca 64,8 miliard korun) od více jak 12 milionů lidí. S integrací služby Live a lidské vynalézavosti by se tato čísla mohla ještě zvednout. Potenciál k tomu rozhodně je.