Dlouhé čekání klientů druhé největší banky v Česku v počtu klientů, kteří v rukou třímají iPhone, je u konce. ČSOB oznámila, že dnes, v úterý 5. listopadu, oficiálně spouští podporu pro Apple Pay. Právě ČSOB byla poslední z velkých bank v Česku, která jablečnou platební službu neměla.
Poprvé se u nás Apple Pay objevilo letos v únoru, kdy ho spustilo prvních šest bank a Twisto s Edenredem. Postupně se k nim přidávaly další instituce, Revolut, UniCredit Bank a naposledy Fio s Raiffeisenbank, ale ČSOB stále otálela. Jelikož má v Česku přes 3,5 milionu klientů, nespokojené reakce zejména na sociálních sítích se objevovaly prakticky každý den.
ČSOB nicméně jen držela své slovo, když dlouho tvrdila, že Apple Pay spustí během podzimu. A to se nyní potvrdilo. Nahrát si platební kartu do iPhonu nebo hodinek Apple Watch nově mohou i klienti ČSOB, a to jako u desáté tuzemské banky. Podporovány jsou však jen karty Mastercard, Visa zatím nikoliv, jelikož banka narazila na technické problémy, které vyřeší začátkem příštího roku.
ČSOB zároveň na Twitteru prozradila, že brzy chystá spustit také Google Pay, což je obdobná platební služba pro majitele telefonů s operačním systémem Android. Ti prozatím musí využívat vlastní aplikaci banky s názvem NaNákupy.
Facebook začínal jako studentský portál na Harvardu, který se později vyvinul v největší sociální síť. Tu dnes využívá každý měsíc téměř 2,5 miliardy lidí po celém světě, avšak Facebook jako takový už dávno není jen o Facebooku. Postupně přikoupil Instagram, WhatsApp, Oculus, vyvíjí další produkty – a právě to byla věc, o níž zakladatel firmy Mark Zuckerberg spolu s kolegy v posledním roce přemýšleli.
Jelikož už Facebook (jako firma) není již jen Facebook (jako sociální síť), ale má pod sebou celou řadu dalších produktů a fakticky i firem, rozhodl se Facebook (jako firma), že je potřeba vytvořit novou korporátní identitu, která bude odpovídat tomu, že má pod sebou společnost mnohem více aktivit než jen jednu obří sociální síť.
Zatímco například Google, respektive jeho zakladatelé před čtyřmi lety vytvořili v podobném duchu konglomerát Alphabet, který má pod sebou sice i další firmy, ale nadále je především mateřskou společností Googlu, Facebook se rozhodl jít jiným směrem. Pro svůj „holding“ totiž zvolil označení FACEBOOK.
Foto: Facebook
Nová identita Facebooku se dokáže barevně přizpůsobit
Z Facebooku jako mateřské firmy, pod kterou patří Facebook jako sociální síť, Instagram, WhatsApp, virtuální realita Oculus či nová měna Libra, je nově FACEBOOK, psáno velkými písmeny. Alespoň tak je to uvedeno v logo manuálu a bude se nově objevovat napříč veškerou komunikací, kterou firma bude dělat. Pro sociální síť a příslušnou aplikaci zůstane nadále grafické označení „facebook“ s malým f a v modrém jako dosud.
„Inspirovalo nás uvědomění, že když někdo slyší ‚Facebook‘, takřka automaticky si představí aplikaci Facebook. To je ale jen podmnožina našich produktů a služeb, které jsou součástí firmy Facebook,“vysvětluje pro magazín The Fast Company nový tah Luke Woods, viceprezident designu Facebooku.
Facebook reagoval mimo jiné na fakt, kdy podle posledních průzkumů jen necelá třetina Američanů ví, že WhatsApp a Instagram dnes již několik let rovněž patří jemu. Z pohledu některých to bylo dobře, protože zatímco Facebook v poslední době řeší jeden problém se soukromím za druhým, WhatsApp se naopak profiluje jako bezpečný nástroj pro komunikaci.
Ve Facebooku však chtějí, aby všichni viděli, jaké impérium vybudovali. Už v srpnu se objevila zpráva, že právě do aplikací WhatsApp a Instagram vloží své logo, a to nyní potvrzuje, respektive svůj brand ještě více zviditelní. V každé aplikaci bude stát „from FACEBOOK“.
Foto: Facebook
Facebook chce více ukázat, že mu patří i třeba Instagram nebo WhatsApp
Logo firmy Facebook psané verzálkami je maximálně jednoduché a jednobarevné, nicméně barvy mění podle potřeby a toho, kde je zrovna zobrazené. Na Instagramu ho tak najdeme ve fialové, na WhatsAppu zase v limetkově zelené. Výchozí varianta je modro-šedá.
Pochopitelně že se hned po představení nové korporátní identity objevily hlasy, proč raději Facebook nezvolil pro svou hlavní firmu jiný název (podobně jako Google, u kterého to možná dávalo menší smysl, než by teď bývalo u Facebooku), protože by tím jasně oddělil Facebook jako firmu a Facebook jako sociální síť, ale Facebook pro to měl vcelku dobrý důvod.
Productboard shání posily na následujících pozicích
„Zbytek světa by to považoval za pokrytecké. Chceme se k tomu, s čím se máme vypořádat, postavit čelem,“uvedl pro Bloomberg marketingový šéf Facebooku Antonio Lucio v narážce na mnoho nedávných skandálů s ochranou či únikem dat, které sociální síť potkaly. Ve Facebooku se tak nakonec rozhodli, že název nezmění, protože by to mohli mnozí považovat za zbabělý únik od současných problémů.
Nejedná se však jen o změnu v grafice. Především zmíněné aplikace WhatsApp a Instagram sice relativně dlouhé roky po akvizici Facebookem fungovaly nezávisle, ale Mark Zuckerberg začal v posledním roce a půl více tlačit na pilu a stojí o to, aby se všechny platformy ještě více sblížily.
Foto: Facebook
Nová identita firmy Facebook
Cílem je pochopitelně vydělávat více peněz, například za cenu většího množství reklamy, což vedlo k odchodu spoluzakladatelů obou firem, kteří s novým směřováním svých platforem nesouhlasili. Nyní drží otěže pevně v rukou Mark Zuckerberg, který chce, aby všichni věděli, že Facebooku toho patří mnohem víc. A možná je všechny do budoucna ještě více propojí.
A jestli náhodou to, že mnoho lidí poprvé zjistí, že patří Instagram nebo WhatsApp Facebooku, těmto aplikacím neublíží, se ve Facebooku nebojí. Podle Antonia Lucia počítají s tím, že může třeba WhatsApp vzhledem k problémům Facebooku se soukromím krátkodobě utrpět, ale jelikož jde prý o dlouhodobou investici, nebude to představovat problém.
Zároveň se ve světle nového brandu objevily spekulace, že tím, že vzájemně všechny své firmy ještě více propojí, chce Facebook znesnadnit snahy o jeho rozdělení, po čemž volají někteří američtí zákonodárci. Podle BuzzFeed News to ale není ten pravý důvod. Naopak má jít o výsledek dohody, kterou Facebook uzavřel s americkou Federální obchodní komisí (FTC) po červencové rekordní pokutě.
Facebook má jasnějším označením, že pod něj patří i Instagram a WhatsApp, docílit větší transparentnosti, což byla jedna z věcí, kterou FTC požadovala. Zkrátka aby uživatelé nebyli přímo či nepřímo klamáni, čí aplikace vlastně používají. Ostatně o tom mluví i zmíněný marketingový šéf Antonio Lucio: „Lidé by měli vědět, produkty jaké společnosti využívají.“
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.