Cyberpunk 2077 se po půl roce vrátil do PlayStation Storu. Po složitých začátcích má herní hit naději na lepší budoucnost
Cyberpunk 2077 se krátce po vydání koncem loňského roku zapsal do historie – naneštěstí ale ne způsobem, jaký jeho vývojáři zamýšleli. Jedna z nejočekávanějších her poslední doby totiž zažila jednu z nejhorších premiér, jakou videoherní průmysl pamatuje. Věci dokonce došly až ke kompletnímu stažení Cyberpunku z obchodu Sony a žalobě ze strany akcionářů. Půl roku po katastrofálním vydání se snad ale blýská na lepší časy a ambiciózní kyberpunkové RPG se vrátilo na PlayStation, byť s velkým upozorněním.
„Uživatelé edice pro PlayStation 4 mohou i nadále mít problémy s výkonem, současně však stále pracujeme na zlepšení stability napříč platformami,“ hlásí polské studio CD Projekt Red, které za Cyberpunkem stojí. Ačkoliv se hra do PlayStation Storu vrátila po půl roce od bezprecedentního stažení, Sony od jejího hraní na PS4 stále odrazuje. Pro lepší zážitek prý mají hráči přejít na PS4 Pro nebo rovnou PS5. Cyberpunk 2077 zkrátka pořád není úplně za vodou.
Ještě krátce před vydáním se přitom zdálo, že vše je na nejlepší možné cestě. Po několika odkladech byla konečně potvrzena premiéra, PC verze hry se dostala do rukou recenzentům a většina z nich byla nadšená. Mluvilo se sice o několika nedostatcích v budování rozsáhlého světa nebo umělé inteligenci generovaných postav, ale imerzivní příběh, velká otevřená mapa a grafické zpracování působily skvěle.
S prvními hráči mimo média ale přišly problémy. Jejich herním avatarům najednou na ulici mizelo oblečení, auta létala nebo projížděla skrz zdi, některým dokonce kvůli chybějící postavě nešlo dokončit některé úkoly a pokročit v příběhu. Na konzolích minulé generace šlo všechno ještě mnohem dál. Hra běžela pomalu, sekala se a grafika vypadala naprosto strašně.
Do týdne po vydání tak CD Projekt Red spustil velký program na vrácení peněz a následovaly stejné kroky Microsoftu a Sony. Výrobce PlayStationu se přitom rozhodl k ještě radikálnějšímu kroku. Ve snaze ochránit potenciální hráče před zklamáním Sony dokonce Cyberpunk 2077 úplně stáhlo ze svého online obchodu. Ačkoliv proti tomu část komunity protestovala, pro mnohé šlo o odstranění téměř nehratelného titulu.
Později se ukázalo, že vedení CD Projektu se zaměřovalo hlavně na marketing a sliby akcionářům, podle čehož také nastavovalo časovou osu vydání hry. Pro samotné vývojáře ale byly stanovené termíny, které s nimi nikdo pořádně nekonzultoval, naprosto nereálné. Realističtější odhady vydání hry byly o mnoho měsíců později. Něco podobného nepřímo přiznal i spoluzakladatel polského studia Marcin Iwiński, když v lednové veřejné omluvě všechnu vinu směřoval na sebe a vedení firmy.