CZC.cz vyrostlo o třetinu na 5,5 miliardy korun. Stejně jako jeho mateřská Mall Group hlásí překlopení do zisku
Už je to mnohokrát opakovaná fráze, pandemie koronaviru však vystřelila celý segment e-commerce k rekordním výšinám a zprávy ve stejném duchu pak hlásí i jednotliví hráči na trhu. Posledním je aktuálně specialista na elektroniku CZC.cz, který v uplynulém fiskálním roce končícím letos v březnu zaznamenal tržby ve výši 5,5 miliardy korun bez DPH. Podle vyjádření firmy šlo o meziroční nárůst o 30 procent.
Loni přitom CZC utržilo 4,5 miliardy korun, do tohoto ukazatele však předtím e-shop započítával také čísla za služby a export. Letošní výsledek 5,5 miliardy obsahuje jen čisté tržby za prodej zboží. Pozitivní zprávou pro jednoho z největších tuzemských online prodejců elektroniky však je, že se po letech překlopil ze ztráty do zisku. Zatímco předloni přesahovala ztráta 15 milionů korun, loni už firma dle svého vyjádření skončila v černých číslech.
Konkrétní čísla však prozatím na dotazy CzechCrunche e-shop nechtěl komentovat. Zajímavostí je, že se stejnou zprávou o překlopení do černých čísel minulý týden překvapivě přišla i celá e-commerce skupina Mall Group, do níž CZC spadá vedle dalších obchodů jako Vivantis či Mall.cz. Také Mall Group však odmítla prozradit konkrétní čísla.
Dohromady CZC v loňském roce odbavilo 1,5 milionu objednávek, nejvíc se přitom dařilo kategoriím počítačů a gamingu (růst o 49 procent). S tím, jak Češi seděli kvůli vládním lockdownům doma, byl největší zájem o nové herní konzole, volanty nebo herní židle. Dařilo se však i B2B prodejům, tento segment e-shopu meziročně navýšil obrat o 77 procent.