Czech Media Invest miliardáře Křetínského dokončila akvizici rádií Evropa 2 či Frekvence 1

kretinsky

Foto: EPH

Pátý nejbohatší Čech Daniel Křetínský

0Zobrazit komentáře

V polovině dubna jsme informovali o investiční společnosti Czech Media Invest (CMI), kterou vlastní miliardář Daniel Křetínský spolu s Patrikem Tkáčem a Romanem Korbačkou, a jejím nákupu vybraných rozhlasových stanic od francouzské firmy Lagardère v Česku, Rumunsku, Polsku a na Slovensku. Za stanice CMI nabídlo 73 milionů eur, respektive 1,8 miliardy korun. Nyní je akvizice schválením regulačních orgánů ve všech zemích finálně dokončena.

Mezi nejzásadnějšími značkami, které CMI od francouzského Lagardère odkoupilo, byly bezpochyby jedny z největších tuzemských rádií Evropa 2 a Frekvence 1, ale také služba na streaming hudby Youradio.cz. V minulém roce společnosti, které provozují odkoupené rozhlasové stanice, vytvořily obrat ve výši 56 milionů eur, tedy 1,4 miliardy korun.

Od dubna zároveň Czech Media Invest jedná o nákupu dalších aktiv, které Lagardère provozuje. Mezi nimi jsou především časopisy Elle či Art & Décoration, Télé 7 Jours či Ici Paris. Pod CMI aktuálně patří mimo jiné investiční společnost CN Invest nebo Czech News Center, které sdružuje deníky Blesk, Aha!, Sport a E15 a také časopisy Reflex či Svět motorů.

e2

Skupina miliardářů tak ovládá jeden z nejsilnějších mediálních domů v Česku, kterému konkuruje pouze Agrofert, jenž spadá do svěřenského fondu Andreje Babiše a má pod sebou také skupinu MAFRA. Agrofert chce ostatně v rámci mediálního boje odkoupit dle serveru iHNed.cz za cenu kolem jedné miliardy korun českou část vydavatelství Bauer Media od německého vlastníka, které v tuzemsku loni prodalo na 50 milionů výtisků médií jako Cosmopolitan, Bazaar či Esquire.

Foto: EPH

Přepravní startup Taxify se rozšiřuje do dalších čtyř českých měst, včetně Ostravy

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

taxify-app-mobile
0Zobrazit komentáře

Aplikace Taxify propojuje řidiče s cestujícími a v České republice svádí souboj s Uberem nebo Liftagem. Dosud fungovala pouze v Praze, ale nově se rozšiřuje také do Ostravy, Olomouce, Českých Budějovic a Plzně. Chce si díky tomu upevnit svou pozici na českém trhu. Ve čtyřech nových městech slibuje jízdy už 25 korun a při prvních cestách nabídne zaváděcí slevy ve výši 50 procent.

„Do Prahy jsme vstoupili v roce 2015. Od té doby se nám podařilo naši zdejší pozici upevnit. Jsme proto velmi rádi, že aplikaci můžeme nabídnout uživatelům také v dalších českých a moravských městech. Věříme, že naše férové ceny zaujmou jak cestující, tak řidiče, pro které se staneme zajímavým doplňkovým zdrojem příjmu,“ říká Roman Sysel, šéf Taxify pro Českou republiku a Slovensko.

Jak se bude Taxify v dalších městech mimo typicky ekonomicky nejsilnější Prahu dařit, bude zajímavé sledovat. Sám Roman Sysel v loňském rozhovoru pro CzechCrunch tvrdil, že například právě v Ostravě musí mít konkurenční Liftago čísla velmi slabá. Taxify si však podle něj všechna města dobře osahalo a věří, že uspěje.

Taxify-fleet-Tallinn1

„Ostrava se nám jeví jako velice perspektivní město. Je to region, který má obrovský potenciál. Umíme být násobně efektivnější než naše konkurence po celém světě. Již jsme mnohokrát dokázali, že umíme uspět i tam, kde jiní selhávají,“ uvedl pro CzechCrunch šéf českého a slovenského Taxify. V Praze se dokázala původem estonská služba dostat do černých čísel už v prosinci loňského roku, a tak chce v Česku dále investovat, mimo jiné právě do rozšiřování působnosti.

Ostatně celé Taxify získalo v květnu investici ve výši 175 milionů dolarů, která má k podobným účelům sloužit. V České republice jakožto moderní mobilní platforma pro sjednání přepravy soupeří s Uberem a Liftagem. Zatímco první jmenovaný po svém konci v Brně funguje jen v Praze a nikam jinam už ani nechce, Liftago jezdí také v Brně, Ostravě, Zlíně a Liberci. S Taxify ale budou po jeho aktuální expanzi vedle Prahy sdílet jen jedno další město. Například v Brně zatím estonský startup perspektivu nevidí.

tomascupr

Přečtěte si takéRohlik.cz začíná rozvážet potraviny do chatových oblastí v okolí Slap, Karlštejna nebo SázavyRohlik.cz začíná rozvážet potraviny do chatových oblastí v okolí Slap, Karlštejna nebo Sázavy

Navíc do budoucna není vyloučeno, že Taxify do českých měst přivede i něco jiného než auta. „Podle potřeby jednotlivých měst postupně spouštíme kromě dopravy klasickými auty i motorky, tuk tuky, elektrokoloběžky a další způsoby přepravy. Rádi bychom některé tyto novinky představili v dohledné době i v České republice,“ dodává pro CzechCrunch Roman Sysel.

taxifytop

Roman Sysel, šéf Taxify pro Českou republiku a Slovensko